Skrivet av: hsmapa
« skrivet: 15 december 2016, 12:25:46 »Varför kan du inte bara sätta i en ny sprint, hur fick de dit den från början?
Skrivet av: hsmapa« skrivet: 15 december 2016, 12:25:46 »Varför kan du inte bara sätta i en ny sprint, hur fick de dit den från början?
Skrivet av: purjo__« skrivet: 14 december 2016, 12:31:22 »Det kanske går att få fast den med nåt bra lim? Risken är väl kanske att man inte får den helt rak på första försöket så det blir obalans? Alternativt skruva lös motorn så att man kanske kommer åt att sätta dit en sprint?
Jag antar att den ska sitta med ett vanligt spännstift. Köp en sån här låda så har du så du klarar dig resten av livet: http://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/transport/slapfordon/sprintar-och-lasringar/rorsprintsats-317006/ Skrivet av: danneny« skrivet: 14 december 2016, 12:24:30 »Fläktvingen på min IVT 12-JHRN från 2009 har lossnat från axeln. Vad jag kan se är fläktvingen dock hel.
Eftersom det är ett hål genom axeln antar jag att fläktvingen sitter med någon form av sprint, som har gått av. Kylfirman jag ringt menar att man behöver byta ut både fläktmotor och fläktvinge. Jag vet inte varför fläktvingen har lossnat från första början. Det är ingen isbildning att tala om. Vet inte om det kan vara någon obalans. Eller om sprinten bara nötts sönder. Ska det verkligen vara nödvändigt att byta både fläktmotor och fläktvinge? Jag hade föredragit att först testa att fästa fläktvingen på axeln igen. Det är dock ingenting jag kan göra själv eftersom jag inte har sprinten kvar, och jag kommer heller inte åt att sätta in en sprint när fläktvingen sitter på axeln. Bifogar tre bilder. Tar gärna emot förslag på hur jag bör gå vidare. |
|