0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eftersom du har en bufferttank så kan du ju öka farten på varma sidan utan att dina radiatorer påverkas negativt med ljud och så. Så det kan vara ett relevant test.
jag tycker det ser fint ut. Jag fick lite bättre laddning på mitt VV när jag ökade farten ett snäpp på min cirkulationspump på varma sidan. Eftersom du har en bufferttank så kan du ju öka farten på varma sidan utan att dina radiatorer påverkas negativt med ljud och så. Så det kan vara ett relevant test. Eventuellt kommer då deltat bli lite för litet. Men gör ett test och kolla hur gångtider totalt sett påverkas och topp temp på framledning vid slutet av en körning samt vilken temp du får upp VV i. Din vätsketemp ligger fint i förhållande till din returtemp. och ditt kalla delta ser också fint ut. Det kan vara intressant att se returtemperaturen vid VV körning också.
@tipo874: Om det externa flödet alltid är större än det interna, så har man väl ingen användning för tanken?