Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Felkod H7 endast när varmvattenberedaren är igÃ¥ng  (läst 2288 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik.Aneboda

  • Gäst
Fredrik.Aneboda
Felkod H7 endast när varmvattenberedaren är igång
« skrivet: 26 oktober 2015, 08:29:52 »
Hej

Jag har en Daikin Altherma luftvärmepump EKHVH008BB6V3. Om jag minns rätt så installerades den av den förra ägaren av huset 2012-2013.
Har haft problem tre gånger tidigare med att felkod H7 kommit upp senast i Augusti i år och då byttes flödesvakten igen.
Nu har problemet dykt upp igen men endast när man kör varmvattenberedaren dvs. att vi kan köra mot radiatorerna men ca 5-10 min efter vi aktiverar varmvattenberedaren så dyker felkoden 7H upp.
Har kontrollerat filtret och testat att lufta alla radiatorer samt kontrollerat att alla termostater är öppna.

Vad kan felet bero på?
Installatören är på semester så alla svar uppskattas

Utloggad Daikin_

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felkod H7 endast när varmvattenberedaren är igång
« Svar #1 skrivet: 26 oktober 2015, 12:26:09 »
Hej

Jag har en Daikin Altherma luftvärmepump EKHVH008BB6V3. Om jag minns rätt så installerades den av den förra ägaren av huset 2012-2013.
Har haft problem tre gånger tidigare med att felkod H7 kommit upp senast i Augusti i år och då byttes flödesvakten igen.
Nu har problemet dykt upp igen men endast när man kör varmvattenberedaren dvs. att vi kan köra mot radiatorerna men ca 5-10 min efter vi aktiverar varmvattenberedaren så dyker felkoden 7H upp.
Har kontrollerat filtret och testat att lufta alla radiatorer samt kontrollerat att alla termostater är öppna.

Vad kan felet bero på?
Installatören är på semester så alla svar uppskattas
Hej,

du har troligtvis luft I systemet.
slingan I tanken kommer in underifrån på den maskinen.
Har du luft I toppen på slingan så kommer du få detta larm när den värmer vattnet.

/D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!