Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: TrÃ¥gvärme pÃ¥ Sanyo 123 !  (läst 1917 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad E9:an

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 216
  • Karma +0/-1
Trågvärme på Sanyo 123 !
« skrivet: 17 november 2011, 22:15:47 »
Nu har jag monterat trÃ¥gvärme pÃ¥ min 123:a trots att det inte skall behövas. Fem vintrar har det blivit utan värme och det har fungerat sÃ¥ där tycker jag. När min gamla E9:a med trÃ¥gvärme varit helt isfri  sÃ¥ har ordentliga istappar bildats under Sanyon. Inte sÃ¥ att det orsakat nÃ¥gra problem men jag har fÃ¥tt ut och spola varmvatten pÃ¥ den nÃ¥gra ggr per säsong. Nu har det inte varit särskilt kallt ännu men jag märker stor skillnad med och utan trÃ¥gvärme. Det kostar visserligen en slant men jag kommer att sätta en brytare till den trots att det finns termostat. Kabeln köpte jag hos TS (tack Thomas) och den verkar fungera perfekt. Skall bli intressant att jämföra resultatet när det blir ordentligt kallt. Än sÃ¥ länge har det inte varit mer än -7 där jag bor.

Mvh / Niclas

Utloggad Garanti

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Trågvärme på Sanyo 123 !
« Svar #1 skrivet: 07 januari 2012, 20:55:56 »
Hej finns det inga bilder på din trågvärmare ?
värkar lönlöst att få tag på till sanyo skulle vilja se bilder och har mer info om inköpsställen och så

Utloggad E9:an

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 216
  • Karma +0/-1
SV: Trågvärme på Sanyo 123 !
« Svar #2 skrivet: 07 januari 2012, 21:22:55 »
Hejsan !

Klicka på min e-post symbol och skicka ett mejl till mig. Då kan jag skicka över lite bilder samt berätta lite mer.

Mvh / Niclas

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!