Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Panasonic RE9HKEW för 9995 kr inkl. montering, är detta prisvärt?  (läst 6639 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lasse-Hifi

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sollentuna
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hej, det finns en firma som säljer en Panasonic RE9HKEW för 9995 kr inkl. montering. Se här:

http://www.varmluft-panasonic.dinstudio.se/text1_8.html

Denna modell har jag inte hört talas om. Då vi ska värma en mindre del av vår bostadsrätt (ersätter ej vårt befintliga FTX-system) vill jag inte lägga ner för mycket pengar på en värmepump men dock vill jag ha ett kvalitétsmärke. Min funderingar: Vad är detta för modell av Panasonic, vågar man köpa den?
mvh
Lars
« Senast ändrad: 02 september 2008, 21:52:21 av Lasse-Hifi »
2-plans kedjehus på 138 kvm + uppvärmt garage i Sollentuna, 2 vuxna + 3 barn. Vattenradiatorer. Eluppvärmt spabad. Nibe F370 installerad aug. -11. Köldmedelhaveri -16, påfyllt köldmedium feb-17. Utbyte förångare och kompressor juni-18. Loggas med Loggamera.se

Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
Inte sett modellen förr men ser ju ut att vara en bantad version av NE-7.
Saknar jonisering och timerfunktion, vilket kom först på nya modellerna ifjol höstas.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
RE är snarare en bantad maskin av E9GKE.
Ionisering och timer har funnits ganska länge, men jag kanske missförstod dig
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad nic2

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1564
  • Karma +1/-1
  • Jag saknar min kamin...ibland
Det måste ju vara ett kanonpris, passa på medan erbj. finns kvar.
1,5 plans villa (-82)140m2 i Östergötland.
Bergvärme, Nibe 1230-6, 150m energibrunn, installerat 2007

Förbr. 2012: Totalt 12000kWh, varav 4800kWh till VP för värme & varmvatten.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Bra pris om den monteras på lämplig plats !!!!!!!!!!!!
Föregångaren fick jag stora problem med om den gick för fullt längre perioder i tes garage och fritidshus.
RE9HKE rekomenderar jag därför endast som kompletering på tex övervåningar i permanentbostäder för säkerhets skull
Det blir för dyrt att köpa tillbaka aggregat eller byta mot något annat som fungerar hos kunden
Med lite tur sÃ¥ fungerar denna Ã¥rsmodell bättre men jag vÃ¥gar inte chansa  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Lasse-Hifi

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sollentuna
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Tack för svaren! LVP:n ska bara ersätta halva uppvärmningen i lägenheten. Det finns mera information  följande trÃ¥d, kolla gärna där:

http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=20928.0
2-plans kedjehus på 138 kvm + uppvärmt garage i Sollentuna, 2 vuxna + 3 barn. Vattenradiatorer. Eluppvärmt spabad. Nibe F370 installerad aug. -11. Köldmedelhaveri -16, påfyllt köldmedium feb-17. Utbyte förångare och kompressor juni-18. Loggas med Loggamera.se

Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
RE är snarare en bantad maskin av E9GKE.
Ionisering och timer har funnits ganska länge, men jag kanske missförstod dig

Joniseringen försvann förra året då NE pumparna släpptes och jag tror inte dom gör om skalet på en pump för att sedan sälja den som en budgetpump varav skälet till att jag hellre tror att det är en nerbantad NE modell än en äldre E modell med nytt skal etc.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Det var värst vad du var envis  ;D
Ingen av förgångarna vad jag kommer ihåg hadde ionisering, dom modellerna fanns före NE maskinen.
NE har scroll och det har inte E,CE,RE,PE
Men vill du kalla den nerbantad NE sÃ¥ fÃ¥r du gärna göra det men jag kanske inte hÃ¥ller med  ;)
Jag kallar den hellre en nerbantad E maskin som mest säljs i Östeuropa.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Lasse-Hifi

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sollentuna
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Ionisering känns som jag kan klara mig utan. Timer vore bra men inte värt att betala 4000-6000 kr extra för. Bara pumpen klarar av Stockholmsvinter (dvs. de flesta dagar runt 0 grader eller över) så är jag nöjd.

Installatören har rekommenderat modellen större, RE12HKEW för ca. 12000 kr inkl. moms. Det kanske är ett bättre val i längden?
2-plans kedjehus på 138 kvm + uppvärmt garage i Sollentuna, 2 vuxna + 3 barn. Vattenradiatorer. Eluppvärmt spabad. Nibe F370 installerad aug. -11. Köldmedelhaveri -16, påfyllt köldmedium feb-17. Utbyte förångare och kompressor juni-18. Loggas med Loggamera.se

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Försök få E9HKE-3 istället, om han går med på det.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Lasse-Hifi

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sollentuna
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Vad är det för skillnad jämfört med RE9HKEW?
2-plans kedjehus på 138 kvm + uppvärmt garage i Sollentuna, 2 vuxna + 3 barn. Vattenradiatorer. Eluppvärmt spabad. Nibe F370 installerad aug. -11. Köldmedelhaveri -16, påfyllt köldmedium feb-17. Utbyte förångare och kompressor juni-18. Loggas med Loggamera.se

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
kan inte alla tekniska skillnader (det står i servicemanualerna för dom som är tekniskt intresserade) men det jag vet är att föregångaren fick påisningsproblem runt diverse rör vid kompressorn som sedan ligger och skramlar en hel del tills man var tvungen att avisa manuellt med varmvatten. Grannar klagade på oväsendet.
Problemet dök upp på garage, fritidshus samt en del småhus där maskinerna gick för allt vad dom kunde några dagar i sträck.
Kanske är åtgärdat från Panasonic med bättre isolering och eventuellt annan programvara men det får ni höra med Panasonic om då jag inte vet.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
Ingen av förgångarna vad jag kommer ihåg hadde ionisering, dom modellerna fanns före NE maskinen.
NE har scroll och det har inte E,CE,RE,PE

Jasså.
Visste inte vilken kompressor som satt i dom, hittar ingen info hos siterna som säljer i sverige heller.
Har du en pdf elller ett säljblad på dom som du kan länka till, hittade inget på nätet.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
www.scanoffice.se kan du se en del produkblad på, dock har dom inte servicemanualer att ladda ner därifrån.
Du kan ladda ner servicemanualer på www.kaelte-bast.se till Panasonics maskiner några år tillbaka.
Äldre maskiner som hette tex CKE kan ha haft scroll men det ser du i servicemanualerna.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
www.scanoffice.se kan du se en del produkblad på, dock har dom inte servicemanualer att ladda ner därifrån.
Du kan ladda ner servicemanualer på www.kaelte-bast.se till Panasonics maskiner några år tillbaka.
Äldre maskiner som hette tex CKE kan ha haft scroll men det ser du i servicemanualerna.

Var hittar du infon om RE9HKEW där? 
Kan vara jag som är blind men hittar den inte i den listan

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!