Skrivet av: Mythic
« skrivet: 08 juli 2007, 00:40:03 »Nä då... höll koll på hetgasen när jag startade den, gick fint upp under de första 30 sekunderna
Tack för hjälpen, nu ska jag se hur det fungerar framöver så återkommer jag med resultatet
Skrivet av: Mythic« skrivet: 08 juli 2007, 00:40:03 »Nä då... höll koll på hetgasen när jag startade den, gick fint upp under de första 30 sekunderna Tack för hjälpen, nu ska jag se hur det fungerar framöver så återkommer jag med resultatet Skrivet av: Digital« skrivet: 07 juli 2007, 23:01:47 »Du hade nog tur här eftersom hetgasen skulle man kolla in direkt vid start så inte den fina nya scrollen går åt fel håll... Men din går rätt eftersom du har en hetgas.. Bara tuta å köra resten sköter din vvm.. Skrivet av: Janne El-Energi« skrivet: 07 juli 2007, 21:50:21 »hej
kolla under meny 5,0 vilken diff du har. Eftersom du har VVM och 2020 om jag har rätt är där automatisk hast regl av cirkpumpen så att du har det rätta flöde och diff till VP? Prova och kör med fabriksinställningen ett tag så får du se hur det fungera innnan ev injustering görs. Skrivet av: Mythic« skrivet: 07 juli 2007, 21:11:00 »So far so good.... Har ingen aning om hur temperaturerna ska vara men nu efter 30 minuter så står det följande: Hetgastemp: 78 grader Returledning: 40 grader Låter det som det ska ? Några fler värden man ska hålla koll på nu "innan man gör alla inställningar" ? Skrivet av: Mythic« skrivet: 07 juli 2007, 20:39:29 »Kopplade om rören och fylde på... väntar nu spänt på ny uppstart om 15 minuter Skrivet av: Digital« skrivet: 07 juli 2007, 18:42:27 »har du kört inndelen som elpanna då vet inte VVM:en om att du lagt till en vp.. kolla i inställningarna för kompressorn och se till att antal vp är 1 där.. samt skriv ett nej i driftläge tillsats i meny 8.. Skrivet av: Janne El-Energi« skrivet: 07 juli 2007, 18:11:01 »Bryt huvudbrytaren
Det är en baggis för dig. stäng ventilerna till VP och skifta rören och då du kopplat in dem så har trycket sjunkit se manometern. fyll då på vatten till 1 kg och avlufta på de ställen där det finns avluftare och även kolla radiatorena på högstra punkten i rad systemet, slå till huvudbrytaren igen sen tuta och kör. Skrivet av: Mythic« skrivet: 07 juli 2007, 13:49:06 »Upptäckte genom en gamal tråd här på forumet att rören mellan pannan och fightern är felkopplade Så nu undrar jag hur man gör för att fylla på de rören efter jag bytt plats på de... ? Skrivet av: Mythic« skrivet: 07 juli 2007, 13:05:54 »Ska kolla det, återkommer snart med svar... Upptäckte också nu att det står "Byt givare 1" på displayen... vilken menas ? Skrivet av: Janne El-Energi« skrivet: 06 juli 2007, 23:09:18 »Frågor:
1.............Kör du i drift AUTO/sommar/höst-vår? 2............Vilken temp är VV och din inställning (default ?) 3............Vilken temp är det nu ute hos dig? 4............Vilket läge står din växelventil VV eller RAD (läs på i manualen) Kör vidare och ange dina inställningar, Janne Skrivet av: Mythic« skrivet: 06 juli 2007, 22:31:32 »Allt verkade gå bra och kompressorn stod på förvärmning i 8 timmar... Men Fightern vill inte starta, även fast det vissar att den är i "normal" drift på VVM300. Någon som har någon ide om vad man ska kolla ? Tacksam för snabb hjälp med detta. |
|