Skrivet av: Paxmax
« skrivet: 28 mars 2007, 11:44:21 »Jag skickade en påminnelse till Panasonics "H16 support", då fick jag svar!
Skrivet av: Paxmax« skrivet: 28 mars 2007, 11:44:21 »Jag skickade en påminnelse till Panasonics "H16 support", då fick jag svar!
Skrivet av: Rickard« skrivet: 28 mars 2007, 08:52:28 »Jag har ändrat i båda era inlägg men har en fråga.
Gäller det generellt att värmepumpar som konkade eller avvecklade företag sålt kommer att kunna bytas ut av "annan" ackrediterad installatör som säljer "sverigepumpen" på den ort det gäller. Skrivet av: Guest« skrivet: 27 mars 2007, 23:27:03 »OK men då hoppas jag allt fixar sig.
BjörnK Skrivet av: Gamle Rödskägg« skrivet: 27 mars 2007, 23:09:33 »Var i landet bor du Rödskägg? Piteå. Företaget i fråga hette AirCon. Det är inte någon okänd nolla som krängde pumpar från Burma i en sunkig källarlokal vi snackar om utan en relativt känd person här i stan. Och visst, han har kanske varit seriös, men att bara klappa ihop och gå under jorden är ju något som ger lite taskiga vibbar. Han kunde åtminstone ha lämnat hemsidan kvar och informerat folk om att verksamheten upphört och att man får vända sig till Kinnan om man har problem. Vilket är precis vad jag gjorde. Jag ringde till Kinnan och de berättade att de gjort en deal med en annan ackrediterad firma på orten och att de skall ta hand om garantirep av pumpar som AirCon sålt. Gott så, jag är nöjd. Där ett tag trodde jag att jag att det var kört. Skrivet av: Guest« skrivet: 27 mars 2007, 21:48:43 »Var i landet bor du Rödskägg? Om du har en av Kinnan levererad maskin kan du höra av dig
till någon ackrediterad installatör så får dom göra garantiutbytet. Om inte får du nog maila till Panasonic. BjörnK Skrivet av: Harken« skrivet: 27 mars 2007, 09:18:21 »1) Rent allmänt och om du är konsument (dvs privatperson) kan man regressera kravet till din leverantörs leverantör. Men om han importerat direkt kan det bli problem.
2) En bekant som köpt hos Onzza fick H16 förra veckan. Jag hjälpte med diagnos och sedan kontakt med Onzza. De hänvisar till adress h16support@eu.panasonic.com. Han har fått två svar och de skall skicka en reparatör. Det krävs bara att man uppger: Modellnummer på utedel, serienummer, installationsdatum och att man köpt av Onzza (eller någon annan?). Inget kvitto har behövts ännu. Prova att skicka ett mail! Lycka till! Skrivet av: Rickard« skrivet: 27 mars 2007, 06:26:31 »Varför inte?
Prova www.energioffert.se och ange att det gäller utbyte av havererad H16 med garanti där installatören lagt av, någon borde ha specialiserat sig på denna typ av jobb om generalagenten står för fiolerna. Skrivet av: hplp« skrivet: 27 mars 2007, 00:07:12 »Kan ni inte göra en offertsökning? Det måste väl inte bara vara nya anläggningar? En reperation måste väl också gå?
Skrivet av: Paxmax« skrivet: 26 mars 2007, 23:45:37 »Jag testade och maila h16support@eu.panasonic.com
Rätt lönlöst (för mig iaf), har väntat 1 vecka nu, inget svar. "Joursupport" my ass. Joursupport tycker jag indikerar snabba lösningar på viktiga problem t.o.m i otid. Kan lungt påstå att mitt förtroende för Panasonic dalar rätt snabbt. Skrivet av: hplp« skrivet: 26 mars 2007, 23:45:01 »Seriös kan han väl ha varit fast han tvingats slå igen. Kan inte vara lätt att hålla igång en rörelse om man blivit vilseledd att sälja sånt som senare kanske genererar massor med oavlönat arbete. Men vad vet jag, menar bara att man inte ska vara för hård i sin bedömning. Du borde kanske tycka synd om honom istället.
Skrivet av: Rickard« skrivet: 26 mars 2007, 23:35:10 »Prova med Kinnan
Skrivet av: Gamle Rödskägg« skrivet: 26 mars 2007, 23:20:37 »Min E9DKE pajjade i höstas (det ökända H16-felet) och jag fick den utbytt på garantin. Den nya utedelen höll i några månader men la av i fredags. Samma fel igen, blinkande timerlampa och H16 som felkod.
Så jag ringde till återförsäljare men det visade sig att numret inte existerade längre. Jag kollade då in hemsidan och den fanns inte heller kvar. Jag ringde sedan till en annan försäljare här i stan och han bekräftade att firman som sålde min pump slog igen dörrarna för ca tre månader sedan och att ägare nu vare sig öppnar dörren eller svarar i telefon. Han lär m.a.o. inte vara till speciellt stor hjälp även om jag får tag i honom. Trist, och lite oväntat. Ägaren är inte helt okänd här i stan och de hade knappast nyöppnat när jag köpte pumpen, så jag trodde att de var seriösa. Tydligen var de inte det. Men vad skall jag göra nu? Kontakta Panasonic? Kinnan? Jag vet inte riktigt vart jag skall vända mig. |
|