Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Greenline HT Plus C9, LP-Larm, bytt exp.ventil och kompressor förra vintern  (läst 3390 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mattias34

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hade precis samma problem med min HT+E9.
LP larm kom mestadels under sommarhalvåret då pumpen inte gick så ofta.
Felsökte och kom fram till att Cirk.pumpen inte ville starta ibland när den stått stilla en längre stund.
Jag löste detta med ett paus-gångtidrelä, så att pumpen fick gå 5 minuter var 4e timma. Startade värmepumpen för att värma så började reläet att räkna på nytt efter stopp.
Du kan ju ställa cirkpumpen på kontinuerlig drift ngn vecka för att konstatera om det är den som spökar för dig.

Utloggad Roland

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 9741
  • Karma +19/-4
Behöver se om man kan ställa in köldbärarpumpen på kontinuerlig drift, vet inte om jag sett det i menyerna någonstans.

Inställningen finns i servicemenyn, det är meny 5.11.
5 kW IVT C5 med 118 m aktivt hål (Cirka 0 grader på KBin på senvintern) i Danderyd som värmer 118 dåligt isolerade m2 i ett plan. Genomsnitt/år maj 2002 till maj 2013: 4095 driftimmar/år, 790 kWh/år tillsatsel. Pumpen klarar ca -3 utan tillsatsel.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!