Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Mitsubishi R32 2017  (läst 42984 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #30 skrivet: 17 augusti 2017, 10:34:40 »
Priserna skiljer sig åt beroende på vart i landet man bor och förutsättningarna för installationen så du får nog ta in lite offerter.

En LN25VGHZ med en "standardinstallation" börjar väl pÃ¥ ca 18900:-  efter rotavdrag och LN35 nÃ¥gon tusenlapp mer men det kan nog skilja Ã¥tskilliga tusenlappar beroende pÃ¥ förutsättningarna.

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Dreas89

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 154
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #31 skrivet: 17 augusti 2017, 11:09:02 »
SÃ¥, vad kostar LN25/35/50?
Jag tror att priset jag fick i Karlstad var för installation och allt. Då var det 22 035kr eller så.

Utloggad M3smeden

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 277
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #32 skrivet: 22 augusti 2017, 11:45:15 »
De verkar vara lite väl dyra jämfört med FH, är nog inte LN som är för dyra, för jämför man med Daikin och Panasonic R32 så verkar prissättningen vara på rätt nivå, problemet är att FH är så billiga/prisvärda och inte sämre på att värma ett hus på vintern....
160kvm villa 1 1/2 plan med källare från 1960 i Norrbotten. 3-glas fönster.
Fjärrvärme (Danfoss ECL 110) och 2st Mitsubishi FH25 luftvärmepumpar, fjärrstyrs med Broadlink RM-PRO.

Utloggad Dreas89

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 154
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #33 skrivet: 22 augusti 2017, 13:48:36 »
De verkar vara lite väl dyra jämfört med FH, är nog inte LN som är för dyra, för jämför man med Daikin och Panasonic R32 så verkar prissättningen vara på rätt nivå, problemet är att FH är så billiga/prisvärda och inte sämre på att värma ett hus på vintern....
Ja, FH35 kan du ju få för en 16 med installation och allt. Då skiljer det sig 6000kr. Det är väl tufft. Frågar jag min lokala leverantör så är det 18 900 för FH efter rot och 22isch för LN35.

Utloggad M3smeden

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 277
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #34 skrivet: 22 augusti 2017, 21:37:00 »
Jag undrar hur länge Mitsubishi tänker sälja FH serien samtidigt som LN, svårt att motivera prisskillnaden när LN inte är bättre när det är riktigt kallt ute. Hade önskat de hade levererat lite mer värme än föregångaren, 4kW (LN25) och 5kW (LN35) vid -15 hade varit något...FH35 kom 2013 och ger något mer effekt vid kall väderlek än LN35 verkar det som....jag är då lite besviken...men hinner säkert komma en ännu nyare och förhoppningsvis bättre innan mina FH ger upp.
160kvm villa 1 1/2 plan med källare från 1960 i Norrbotten. 3-glas fönster.
Fjärrvärme (Danfoss ECL 110) och 2st Mitsubishi FH25 luftvärmepumpar, fjärrstyrs med Broadlink RM-PRO.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #35 skrivet: 22 augusti 2017, 22:48:34 »
Det är en hel del i prisskillnad mot LN men det är tack vare priskriget som varit på FH serien på tex prisjakt under ett par år.
LN är egentligen inte dyr för ca 22000:- monterad efter rotavdrag jämfört med motsvarande kända tillverkares modeller som redan nämts.

Med LN fÃ¥r man tex Wifi modulen "pÃ¥ köpet",  luftrening som tydligen verkligen ska vara bra,  uppfattar den själv som lite tystare och sÃ¥ kanske vissa uppfattar den som lite snyggare.

Vill du ha mer effekt så finns LN50 som ger 6kW vid -15
Men man ska ha helt rätt förutsättningar i fastigheten om den ska vara ett alternativ då det kommer låta en del på full fläkt för att nå större ytor om man vill utnyttja den.
Komfortmässigt är det då bättre att ha 2st mindre för att sprida värmen bättre än 1 stor rackare.
Tror dom flesta privatbostäder har svårt att utnyttja högre kapacitet än 4-4.5kW vid -15 tack vare planlösning men det finns självklart undantag.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Dreas89

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 154
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #36 skrivet: 23 augusti 2017, 07:16:01 »
Polarpumpen har nu fått upp LN35, 15 900 innan montage. 19 890 monterat efter ROT. För egen del tror jag att det landar på 900kr till då jag har längre mellan innerdel och ytterdel än vad som ingår.

DÃ¥ blir kostnaden 20 800 via Polarpumpen med samma montör som om jag köper den lokalt, men dÃ¥ fÃ¥r jag  pröjsa 22 035ish. Lyckas jag snacka ner det till 21 500 sÃ¥ tar jag hellre en hellokal lösning dÃ¥ det känns smidigare vid garanter mm. Men först ska min nuvarande dö.

LN35 och FH35 känns iaf båda som bra val och stabilare val sett till värmebehov(4kwish vid -15) än vad Daikins R32-pumpar gör. Men det kan bli intressant om tre veckor då det enligt Daikin här ska hända något. Kan hoppas på en konkurrent till LN35 som ger lite prissänkningar. Daikin gör ju bra grejer med bra garantier så bara de får till värmekapaciteten vid minusgrader lite bättre så ställer jag mig i mitten istället för i Mitshubishilägret.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #37 skrivet: 23 augusti 2017, 08:14:04 »
Är det Daikins 10 åriga kompressorgaranti du tänker på så är den väl inte på deras R32 maskiner, men den kanske kommer.
I övrigt har dom väl den vanliga 5åriga totalgarantin som dom flesta har eller har jag missat något.

Det är nog ingen tillverkare som kommer med något revolutionerande vad gäller hög effekt/effektivitet på luft/luft med dagens köldmedier närmsta tiden.
R32 maskinerna blir nog lite effektivare med tiden på pappret men det lär inte bli så stora slantar i verkligheten.

Tror knappast en Daikin modell skulle fÃ¥ priserna att gÃ¥ ner pÃ¥ Mitsubishis LN,  dröjer nog flera Ã¥r innan LN närmar sig FH priser sÃ¥ den enda chansen för prispress är nog om nÃ¥got kinesiskt märke kommer med en grym modell riktigt billigt för att slÃ¥ sig in pÃ¥ marknaden och det är väl i och för sig inte orimligt dÃ¥ dom brukar kunna vara snabba pÃ¥ saker och ting.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Dreas89

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 154
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #38 skrivet: 23 augusti 2017, 08:20:30 »
Är det Daikins 10 åriga kompressorgaranti du tänker på så är den väl inte på deras R32 maskiner, men den kanske kommer.
I övrigt har dom väl den vanliga 5åriga totalgarantin som dom flesta har eller har jag missat något.

Det är nog ingen tillverkare som kommer med något revolutionerande vad gäller hög effekt/effektivitet på luft/luft med dagens köldmedier närmsta tiden.
R32 maskinerna blir nog lite effektivare med tiden på pappret men det lär inte bli så stora slantar i verkligheten.

Tror knappast en Daikin modell skulle fÃ¥ priserna att gÃ¥ ner pÃ¥ Mitsubishis LN,  dröjer nog flera Ã¥r innan LN närmar sig FH priser sÃ¥ den enda chansen för prispress är nog om nÃ¥got kinesiskt märke kommer med en grym modell riktigt billigt för att slÃ¥ sig in pÃ¥ marknaden och det är väl i och för sig inte orimligt dÃ¥ dom brukar kunna vara snabba pÃ¥ saker och ting.
Jag tänker på deras 5-åriga garanti. Iofs så får man väl även det på FH35 numera?

Ah, kompressorgaranti i 10år var ju en bra grej, får se ifall det dyker upp.

Effektivitet är inte så noga vid -15, det är mer att jag vill få ut ca 4kw så jag slipper slå på elementen och kan stödelda lite när jag kommer hem. Med nuvarande Panasonic så går det hyffsat ner till -7 sen blir det att slå på elementen.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #39 skrivet: 23 augusti 2017, 08:39:12 »
5 års garanti på Mitsubishis modeller sålda via Mitsubishi Electric Sverige har det varit många år till privatbostäder.
Går även att få 7års totalgaranti på FH serien från en del återförsäljare, dock med krav på en garantiservice mellan år 3-5.

Kompressorgaranti kan vara bra om man som slutkund tror att det är den svaga punkten i maskinen.
Alla garantier dom olika tillverkarna/distributörerna lägger på kostar dock pengar i slutändan för slutkunden.

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad VP-News

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 76
  • Karma +0/-0
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #40 skrivet: 23 augusti 2017, 09:16:27 »
Chattade med Polarpumpens kundservice tidigare i veckan och då sa dom att nya Mitsubishi Hero kommer in först vid årsskiftet så det var väl positivt att den är utlagd redan, kanske det börjar bli stor efterfrågan.

Angående Daikin så har dom 10 års kompressorgaranti på Emura, Caldo X och Nexura modellerna samt 8 år på Ururu Sarara R32
« Senast ändrad: 23 augusti 2017, 12:19:28 av VP-News »

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #41 skrivet: 23 augusti 2017, 09:23:01 »
Om dom tänkt sig att börja sälja den först till årsskiftet verkar det korkat att skriva att den finns på lager på hemsidan!!!

Eller väntar kunder verkligen över 4 månader på att få sin maskin installerad??
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Dreas89

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 154
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #42 skrivet: 23 augusti 2017, 09:38:33 »
Om dom tänkt sig att börja sälja den först till årsskiftet verkar det korkat att skriva att den finns på lager på hemsidan!!!

Eller väntar kunder verkligen över 4 månader på att få sin maskin installerad??
Kan det inte vara så att det oftast säljs med installation och då tar de lokala installatörerna över och tar en egen maskin?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #43 skrivet: 23 augusti 2017, 09:53:19 »
Svar nej :-)
Nätfirmorna skickar maskinen till slutkund eller till montören.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Dreas89

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 154
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi R32 2017
« Svar #44 skrivet: 23 augusti 2017, 09:54:44 »
Svar nej :-)
Nätfirmorna skickar maskinen till slutkund eller till montören.
Då låter det mäkta knepigt!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!