Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar

Tillverkar/leverantörsforum, diskutera direkt med tillverkare och leverantörer här! => DAIKIN => Daikin Luft/luft-värmepumpar => Ämnet startat av: KimStr skrivet 23 maj 2021, 20:54:48

Titel: Daikin Caldo II R35 har slutat fungera i appen
Skrivet av: KimStr skrivet 23 maj 2021, 20:54:48
Fick en Daikin Caldo II R35 installerad för några veckor sedan. Den fungerar kalas fram till nu. Det gick att koppla upp den mot appen i början och vi har styrt den via den sen dess.

För några dagar sen så slutade den dock fungera i appen. Det ser ut som att den är kopplad mot Caldon, men gör man förändringar tex i temp eller sätter på och av så händer inget. Uppdaterar man appen så hoppar alla värden tillbaka. Även fast den är AV så ser det ut i appen som den är på med 22 grader inställt.

I början lyckades jag inte ta bort enheten heller, slutade med att jag fick logga ut, ta bort appen, starta om telefonen, installera om appen och logga in igen. Då var det tomt.

Caldon fungerar med fjärrkontrollen. Jag har återställt wifiinställningarna etc enligt manualen. Felen jag får i appen nu är att den inte går att ansluta mot molnet när jag försöker lägga till den igen.

Jag hittar den när jag är på vårt SSID hemma men den verkar fortfarande annonsera sitt "egna" SSID. Ska den göra det? I min värld borde den bara vara ansluten till ett.

Jag har testat stänga av strömmen och sätta på den igen, men det blev inte bättre.

Någon som har någon ide kring vad som kan ha hänt?
Titel: SV: Daikin Caldo II R35 har slutat fungera i appen
Skrivet av: Rickard skrivet 24 maj 2021, 14:46:46
Kolla så att routern inte ligger på kanal 13, Daikin har idag inte stöd för den så vitt jag vet, bara 1 till 12.
Titel: SV: Daikin Caldo II R35 har slutat fungera i appen
Skrivet av: Daikin_ skrivet 26 maj 2021, 07:09:30
Fick en Daikin Caldo II R35 installerad för några veckor sedan. Den fungerar kalas fram till nu. Det gick att koppla upp den mot appen i början och vi har styrt den via den sen dess.

För några dagar sen så slutade den dock fungera i appen. Det ser ut som att den är kopplad mot Caldon, men gör man förändringar tex i temp eller sätter på och av så händer inget. Uppdaterar man appen så hoppar alla värden tillbaka. Även fast den är AV så ser det ut i appen som den är på med 22 grader inställt.

I början lyckades jag inte ta bort enheten heller, slutade med att jag fick logga ut, ta bort appen, starta om telefonen, installera om appen och logga in igen. Då var det tomt.

Caldon fungerar med fjärrkontrollen. Jag har återställt wifiinställningarna etc enligt manualen. Felen jag får i appen nu är att den inte går att ansluta mot molnet när jag försöker lägga till den igen.

Jag hittar den när jag är på vårt SSID hemma men den verkar fortfarande annonsera sitt "egna" SSID. Ska den göra det? I min värld borde den bara vara ansluten till ett.

Jag har testat stänga av strömmen och sätta på den igen, men det blev inte bättre.

Någon som har någon ide kring vad som kan ha hänt?

Vi håller på och migrerar alla gamla användare från Daikin Online Controller till Daikin Residential Controller just nu. Det handlar om ett antal 100.000 enheter och det kan för närvarande störa funktionen. Vi ber om ursäkt för detta.
Vad gäller kanaler så har Caldo II R stöd för kanaler ovan 12, likaså Stylish samt Origo II. Alla dessa maskiner har WiFi från generation 4 som stöjder hela 2,4 GHz bandet.
Maskiner med WiFi och generation 3 (kontroller som heter BRP069BXX) kommer få stöd för högre kanaler efter en firmware uppdatering som vi kommer att lansera och det kommer komma ett push meddelande om uppgradering av firmvare.

Mvh
Daikin