Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Utedel tömmer plötsligt INTE vatten Mitsubishi, LN 35 Hero 2  (läst 819 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hunden

  • Gäst
hunden
Utedel tömmer plötsligt INTE vatten Mitsubishi, LN 35 Hero 2
« skrivet: 31 januari 2023, 11:09:25 »
Hej
Sedan vi installerade vÃ¥r värmepump, Mitsubishi, LN 35 Hero 2,  under hösten har det nästan konstant tömts vatten frÃ¥n avloppet under utomhusdelen.
 Det har blivit mycket is nu över vintern.
Men plötsligt sedan igår, måndag, eftermiddag har INGET vatten överhuvudtaget tömts.

Kan det bero på torr luft och plusgrader? Det var blåsigt över natten i Stockholm...
Sambon som är hemma säger att inomhusdelen värmer som vanligt. Det känns mycket underligt och rätt oroande.

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9634
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
Hej! Oroa dig inte, det beror på vädret. Idag är det +1 °C och RF 55%. Stor skillnad mot andra dagar med snö och slask med RF 98% eller liknande.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

hunden

  • Gäst
hunden
SV: Utedel tömmer plötsligt INTE vatten Mitsubishi, LN 35 Hero 2
« Svar #2 skrivet: 31 januari 2023, 12:55:36 »
Stort tack för ditt svar!
Tänkte så också... Men den har verkligen pumpat ut mängder vatten även andra torra dagar.

Utloggad Chippe

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 125
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jag har Mitsubishi FH35 och gjorde precis en tråd om vatten och isbildning. Min ger ifrån sig lite oavsett väder och idag är det snustorrt precis som hos dig.
Var i Sverige bor du och hur är utedelen placerad, norr eller söder?
Placering utomhus kanske inte har någon betydelse men jag samlar information om allt då mina grannar har stor skillnad i isbildning.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!