Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Lyfco 12,3kW  (läst 1567 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pkek

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Lyfco 12,3kW
« skrivet: 17 november 2020, 13:11:19 »
Funderar på att köpa ett Monoblock Lyfco från OUTL1 att koppla in till mitt befintliga pelletssystem någon som vet om de är bra ?
Var ju riktigt bra pris.

Utloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3571
  • Karma +2/-0
SV: Lyfco 12,3kW
« Svar #1 skrivet: 17 november 2020, 22:46:18 »
Det är ingen bra produkt, garantin fungerar inte. Vissa är ihopmonterade felaktigt i fabriken och du får bekosta kyltekniker själv som lagar pumpen innan första uppstart. Det är lite vad jag hört.

Satsa på en märkesmaskin istället. Jag köpte en Nibe F2025 för 10000 kr istället när jag ville ha billig pump.
Daikin, Panasonic har monoblock med liknande funktion som du ursprungligt letat efter, för otroligt liten prisskillnad och mer än dubbla livslängden.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

Utloggad krabba1

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
SV: Lyfco 12,3kW
« Svar #2 skrivet: 01 december 2020, 12:46:36 »
Jag har köpt en Lyfco 12,3 kw från Outl1.Jag är nöjd med pumpen men eftermarknaden är tyvärr,närmast obefintlig.Första vinter den var i drift eldade jag endast fem dagar,den klarar att värma huset ner till minus femton.Dock slog åskan ut pumpen i juni 2019.Att få reservdelar till den har visat sig ta låååång tid.Jag har fått allt,dock,utom sensorn för kompressorns a,alltså hetgassensorn.Trots att jag beställde den den 16 nov 2019 har jag ännu inte erhållit den men ett par andra sensorer som jag inte har någon nytta av.Det har nu framkommit att de aldrig beställt den då leverantören i Kina inte levererar så små ordrar.Alt beror alltså på vilka krav man ställer på det företag man handlar av,synd bara att de inte kan visa lite goodwill i detta fall.Jag har erbjudut mig att köpa en ny pump för halva priset men det verkar inte gå.

Utloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3571
  • Karma +2/-0
SV: Lyfco 12,3kW
« Svar #3 skrivet: 01 december 2020, 12:52:09 »
Sensorer kan rimligt finnas från andra tillverkare som ger samma värden. Kontakten kanske inte passar, men det är ju lätt ordnat. Finns det dokumentation på vad det ska vara för värden? Nibe lägger gärna in tabeller i sina installatörsmanualer så man kan jämföra och själv göra diagnos.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 769
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!