Skrivet av: PO-18
« skrivet: 06 juni 2023, 16:48:59 »Hej, tack för svar.
Just nu ligger det närmast till att montera dit en Esbe växelventil, som kopplad till Laddomatens ack-tanksmating.
Tanken med växelventilen är att kunna styra laddningen direkt till vp:n, och att sen växla över till ack-tanksladdning när returtemperaturen från vp-laddningen tex går över 70 grader.
Jag tänker att jag klarar mig med en växelventil och en anliggningstermostat, kan bli så att jag måste montera en en bypass i returen från vp:n. Returen är kopplad mot en c-pump som är för laddning mellan ack-tank och vp, så jag tänker att det är nog olämpligt att trycka vatten igenom den.
Just nu ligger det närmast till att montera dit en Esbe växelventil, som kopplad till Laddomatens ack-tanksmating.
Tanken med växelventilen är att kunna styra laddningen direkt till vp:n, och att sen växla över till ack-tanksladdning när returtemperaturen från vp-laddningen tex går över 70 grader.
Jag tänker att jag klarar mig med en växelventil och en anliggningstermostat, kan bli så att jag måste montera en en bypass i returen från vp:n. Returen är kopplad mot en c-pump som är för laddning mellan ack-tank och vp, så jag tänker att det är nog olämpligt att trycka vatten igenom den.