Jag har studerat respektive märke lite noggrannare och har funnit att det som skiljer dem åt Autoterm och carrier är identiska, är att IVT använder en annan styrdator än Autoterm/Carrier, IVT använder sig av rego638 och de andra av rego 600 samt att IVT har R407C som köldmedia och de andra har R134a.
Är det någon som känner det vad som skiljer de båda styrdatorerna åt?
Liten sammanställning jag gjort genom att studera info hos respektive leverantör.
Autotherm och Carrier har inte lika "exakt" info om sina anläggningar såsom IVT har på nätet. Det kan exempelvis stå Rego600 i en broschyr för en Autotherm modell men sedan när man börjar läsa i exempelvis manualen så kan det vara en 638:a.
Vad jag förstår så är Rego 600-638 identiska sånär som på att deras reglerlogik är anpassad / intrimmade för olika typer av köldmedium och kompressorer. Meny system och funktioner ska vara samma. (Rätta mig om jag har fel)
OBS denna tabell är baserad på Broschyr/Manualer och behöver inte vara korrekt. Rätta gärna om någon vet bättre.
/Peter
-Rego 600
IVT Greenline C/E
IVT Greenline HT C/E
Carrier 30NQC
Carrier 30NQ-Heat 60
-Rego 637
2004-05 IVT Greenline HT plus C/E (Mitsubishi kompr.)
-Rego 638
IVT Greenline Plus C7
Autoterm 40x C Max/30x E Max
-Rego 634
Emax Autotherm 309
-Rego 800
IVT Optima 500/700 med elmodul 290 A/W (L/V)
Carrier 30NQL med elmodul 290 A/W (L/V)
-Rego 500
IVT Fastighetspumpar
-Rego 5001
IVT Fastighetspumpar