Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Reservdelar till Husqvarna FTX lv6  (läst 3553 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Romskag

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Reservdelar till Husqvarna FTX lv6
« skrivet: 22 mars 2018, 16:46:54 »
Har ett gammalt Husqvarna luftvärmesystem QVLV6 som krÃ¥nglar.  NÃ¥gon som skrotar sitt gamla system som kan ha fungerande delar?

Även tips pÃ¥ vilket system man kan installera istället ta tacksamt emot. 

Utloggad Karis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 445
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
« Senast ändrad: 22 mars 2018, 17:57:05 av Karis »

Utloggad Romskag

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Reservdelar till Husqvarna FTX lv6
« Svar #2 skrivet: 22 mars 2018, 22:00:28 »
Tack för info

Hörde frÃ¥n pbh att dom kommer erbjuda en ny modell som kommer kunna ersätta min gamla Husqvarna. Den skall kunna bytas rakt av utan att behöva justera rör mm.  Förhoppningsvis kommer den i juni.

Mitt system stÃ¥r still just nu, har plockat isär det mesta och förmodligen är det elvärme enheten som är trasig.  FÃ¥r väl öppna nÃ¥gra fönster litegrann för att fÃ¥ lite ventilation fram tills ett byte kan göras om jag inte fÃ¥r tag pÃ¥ reservdelar .. .

Joakim.g

  • Gäst
Joakim.g
SV: Reservdelar till Husqvarna FTX lv6
« Svar #3 skrivet: 08 maj 2018, 22:37:16 »
Hur gick det? Blev det pbh-lösningen eller lappande och lagande? Är själv i samma sits och vet inte riktigt vad jag ska göra.

matnym01

  • Gäst
matnym01
SV: Reservdelar till Husqvarna FTX lv6
« Svar #4 skrivet: 10 maj 2018, 09:29:58 »
sitter också med ett gammalt Husqvarna luft värme och funderar på någon lösning, styra aggregatet med någon smarthem lösning typ teldus eller något annat, då min styrning börjar bli osäker (manöverpanelen) och finns inga reservdelar, ersätta reläkortet i aggregatet med smarthem lösning, själva aggregatet med fläktar och värme är ok, funderar på sätta in luft-luft värmepump i huset till vintern, för säker värme.
Helt nytt aggregat och kasta ut detta hade varit en befrielse, men hittar ingen bra lösning.

Matnym01

  • Gäst
Matnym01
SV: Reservdelar till Husqvarna FTX lv6
« Svar #5 skrivet: 04 juli 2020, 12:35:50 »
Hittade detta aggregatet på nätet:
LVHA-Q6 är framtaget för att ersätta Husqvarnas FTX-LV6-System. Därav är alla yttermått desamma och installationen är optimerad för att passa befintlig installation.
Byggs av:
PBH Produkter AB
Kvarnvägen 3
445 57 Surte
0303 – 36 62 00
info@pbh.se

Matnym01

  • Gäst
Matnym01
SV: Reservdelar till Husqvarna FTX lv6
« Svar #6 skrivet: 06 juli 2021, 13:14:15 »
Har nu fått luftvärmeaggregatet monterat från PBH produkter, bytet tog under en dag att göra för Lindsells AB i Löddeköpinge.
Bra service från PBH Produkter, då jag ville eftermontera en extern termostat pga att jag lät montera en luft-luft värmepump i samma utrymme som cirkulationsluften tas ifrån till luftvärmen, strax innan jag bestämde mig för att byta luftvärmeaggregat. Detta medförde att jag med luftvärmepumpen värmde cirkulationsluften där det nya aggregatet har sin termostat så den lilla extra värmen som behövdes i andra änden av huset där jag nu har placerat termostaten(samma ställe som det gamla aggregatet hade sin termostat, vilket fungerat bra) Bytet gjordes här på vårkanten så någon erfarenhet från någon vinter har jag inte, men det den skulle leverera här på vårkanten med frånluftvärmepumpen avstängd har gett en jämn värme i huset. Så än så länge är jag nöjd.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!