Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Tempgivare inomhusdel 12GR-N  (läst 2110 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jtobbe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Tempgivare inomhusdel 12GR-N
« skrivet: 18 april 2008, 09:04:32 »
Jag har lite funderingar på om min tempgivare i inomhusdelen visar riktigt rätt,
Om jag ställer en termometer bredvid inomhusdelen (i samma höjd) så skiljer det nästan 3grader mellan dessa. dvs inomhusdelen visar 19 grader medans termometern visar nästan 22grader, visserligen så är det väl inte någon exakt termometer som jag jämför med men jag har testat med några olika och alla visar nästan samma värde sånär som på +-0,5grader medans värmepumpen fortfarande ligger ca 3grader fel. (för lågt i förhållande till dom andra rumstermometrarna som jag har)

Är det bara att gilla läget och anpassa min inställning till denna avviklese eller skall man försöka få tempgivare utbytt?
Är det nÃ¥gon som vet var i inomhusdelen den sitter?  Kan det vara sÃ¥ att den sitter mitt i draget frÃ¥n inomhusdelen och pÃ¥ sÃ¥ sätt blir lite avkyld??


Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
SV: Tempgivare inomhusdel 12GR-N
« Svar #1 skrivet: 02 maj 2008, 08:29:47 »
Den sitter där innedelen drar in luft.
Om du lyfter locket där dammfiltren sitter så ser du den till höger om jag inte missminner mig, en liten svart bulb bara.



Skulle tippa på att det bara är att gilla läget dock, tror inte det löns byta ut den för en sån sak.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!