Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Varför vill ingen installera?  (läst 2421 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad putte82

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Ã…re
  • Antal inlägg: 807
  • Karma +0/-0
Varför vill ingen installera?
« skrivet: 26 september 2017, 09:06:17 »
Ohoj,

i över en månad har jag försökt få någon att installera luftvärmepumpar på en fastighet. Ett kanonjobb kan jag tycka då det är 12 pumpar på samma fastighet. Inga konstigheter. Men trots att jag ligger på företagen så har jag likt förbannat inte fått någon offert än. Överväger att göra det själv trots alla nackdelar. Det är inte ens för att spara pengar på att göra det själv, utan för att få det gjort över huvud taget i rimlig tid. Varje dag förlorar jag pengar.. samma sag när jag gjorde förfrågan på 200 meter borrhål via diverse offertsidor. Inte ett enda svar.

Kan man anlita öststat firmor? Har grymt bra erfarenheter vad gäller bygg. Snabba, billiga och serviceinriktade, helt överlägsna svenska företag. Tex fick vi en ruggigt fin trappa för 1/5 av priset av svenska firmor. Tog 8 veckor från förfrågan till att det var monterat och klart, inkl besök för att mäta. Svenska firman skulle ha 8-10 veckor enbart för produktion, sen tog det månader att ens närma sig en konstruktion vi var nöjda med tills vi ledsnade. Dom kom kl 07 och sa att dom tror dom skulle vara klara kl 18. 18:15 var dom klara. Vilken svensk hantverkare skulle vara så exakt? Inte jag i vart fall.
Nibe f1230-6 med kb tank, central frikyla, FTX via solfångare, ALM(avluftkylning) värmer kb tank. Värmer egenbyggt i lösvirke med 30-36cm isolering överallt, 200m2 i sutteräng. Gjuten golvvärme båda plan, samt 48m3 pool.

Nibe F1245-6 med FLM värmer 130m2 med golvvärme i båda plan.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Varför vill ingen installera?
« Svar #1 skrivet: 26 september 2017, 09:31:59 »
Vet inte alla förutsättningar men det är galet mycket att göra på hösten och är det mindre företag som du tillfrågat så kanske dom känner att det är för stort jobb, kanske är ställningsbyggande och håltagning i betong eller kräver elektriker som knappt går att få tag på denna årstid ?
Men ett svar om att att dom i så fall inte har tid bör ni få !

Kolla med lite större företag som har mer folk att tillgå och kanske till och med en bil med korg för att slippa eventuella ställningar om det nu är lite högre.

När det gäller företag utanför Sverige så kan man nog få lika mycket negativa åsikter som positiva , men det gäller nog även en del svenska företag ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!