Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: cProblem TrÃ¥dlös rumsgivare till Villa Classig  (läst 2027 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Berg+Sol

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
Hej

Är det någon som har någon idé kring varför min VP tappat kontakten med den trådlösa rumsgivaren?
Följande har hänt. Efter att fungerat utmärkt  :) ett flertal Ã¥r med enda behovet att byta batteri emellanÃ¥t tappade plötsligt VP:en kontakten med den trÃ¥dlösa rumsgivaren. Trots att jag bytt batteri och t o m burit ner rumsgivaren sÃ¥ att avstÃ¥ndet mellan givare och mottgagare är minomalt fÃ¥r jag ingen kontakt. Ström finns bÃ¥de till mottagar och sändarenheterna. Dock verkar det inte bli nÃ¥gon kontakt dÃ¥ lysdioden i mottagarenheten blinkar aldrig till trots att den skall göra det synkkront med sändarenheten.

Idéer tages tacksamt emot
Intresserad av alternativa uppvärmningar
Sutteränghus med 175 kvm övervåning och 165 kvm bottenvåning inkluderande garage, tvättstuga och pannrum.
Uppvärmning Thermia Villa Classic 75 (150l) med 9kW elpatron +
8 kvm K2-plana solfångare mot 650l ack.tank alt. i serie med inkommande brine till VP.

Utloggad erp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 3207
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: cProblem Trådlös rumsgivare till Villa Classig
« Svar #1 skrivet: 09 april 2011, 12:40:45 »
Kan det vara så att lysdioden inte funkar?

erp
CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 V3, installerad under 2006, ny kompressor 2011-04-08. 1½-plansvilla byggd 1974 i Blekinge. Boyta 112m2 plus källarplan med gillestuga, hobbyrum samt tvätt/pannrum på ca 40m2.

Utloggad Berg+Sol

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
SV: cProblem Trådlös rumsgivare till Villa Classig
« Svar #2 skrivet: 09 april 2011, 21:04:01 »
Kan det vara så att lysdioden inte funkar?

erp

Hade det varit så väl hade jag aldrig märkt det. Glömde skriva att VP går över till att enbart styra på rumsbörvärde helt utan kontakt med rumsgivaren. Verkar vara inbyggt i logiken att den gör så när ingen signal erhålls. Fungerar nämnligen likadant när batteriet i rumsgivaren tar slut.
Intresserad av alternativa uppvärmningar
Sutteränghus med 175 kvm övervåning och 165 kvm bottenvåning inkluderande garage, tvättstuga och pannrum.
Uppvärmning Thermia Villa Classic 75 (150l) med 9kW elpatron +
8 kvm K2-plana solfångare mot 650l ack.tank alt. i serie med inkommande brine till VP.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!