Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Hansson
« skrivet: 09 januari 2007, 12:51:22 »

Ja men inte för deras vanligaste vedpanna vedex 3000-3300.
Det är ju konstigt att dom inte visar test protokollet när man läser det här på deras hemsida  ::)

Åtta starka skäl att välja en värmepanna från NIBE

*Högsta verkningsgrad: Väl genomtänkt förbränningsteknik samt optimerad pannkonstruktion ger högsta verkningsgrad.

Jaha Hur hög är den då?

Nej offtopic igen  huvuddunk
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 09 januari 2007, 11:40:43 »

Dom har ju en chatt funktion på deras hemsida.
Rätt kul faktiskt.Det är någon som svarar direkt, Den är öppen dagtid.
Jag försökte få fram verkningsgraden på en av deras ved pannor men det gick inte  :(

Du hittar verkningsgraden för en del av pannorna här

http://www.nibe.se/vvs/produkter/pannor/certifikat.asp

/Johan
Skrivet av: Hansson
« skrivet: 09 januari 2007, 11:24:26 »

Dom har ju en chatt funktion på deras hemsida.
Rätt kul faktiskt.Det är någon som svarar direkt, Den är öppen dagtid.
Jag försökte få fram verkningsgraden på en av deras ved pannor men det gick inte  :(

Detta kan bero på att verkningsgraden för pannor är svår att ge exakt då det är mycket som påverkar som tex kvaliteten på ved och vilket träslag det är, men det hör nog hemma i ett annat forum.

Ska prova den där chatten.....innovativt och nytänkande av dom måste jag säga Thumbsup

Nej alla pannor som miljögodkänns testas på samma sätt av sp.Då får man fram verkningsgraden.
Dom vill väl inte lämna ut den för att den är dålig antagligen.
Men som sagt offtopic  :)
Skrivet av: mso
« skrivet: 09 januari 2007, 11:12:43 »

Tror också att med någon minut i telefonen så klarar man ut det mesta med följdfrågor mm och kommer fram till en lösning.
Tror att dom redan idag blir övermailbombade med difusa mail
Många gånger så vet ju inte personen i fråga vad han skriver om och det är ofta svårt att skriva så någon annan förstår vad problemen gäller.

mvh Mso
Skrivet av: Bjarven
« skrivet: 09 januari 2007, 07:59:03 »

Dom har ju en chatt funktion på deras hemsida.
Rätt kul faktiskt.Det är någon som svarar direkt, Den är öppen dagtid.
Jag försökte få fram verkningsgraden på en av deras ved pannor men det gick inte  :(

Detta kan bero på att verkningsgraden för pannor är svår att ge exakt då det är mycket som påverkar som tex kvaliteten på ved och vilket träslag det är, men det hör nog hemma i ett annat forum.

Ska prova den där chatten.....innovativt och nytänkande av dom måste jag säga Thumbsup
Skrivet av: Hansson
« skrivet: 08 januari 2007, 22:00:52 »

Dom har ju en chatt funktion på deras hemsida.
Rätt kul faktiskt.Det är någon som svarar direkt, Den är öppen dagtid.
Jag försökte få fram verkningsgraden på en av deras ved pannor men det gick inte  :(
Skrivet av: overlander
« skrivet: 08 januari 2007, 21:58:58 »

Om man inte får svar på mailet kanske man ska prova ringa förenklar en hel del för supporten också då kan dom ställa alla frågor och följd frågor på en gång support på vp görs bäst på telefon.
Skrivet av: AndersA
« skrivet: 08 januari 2007, 21:56:04 »

Har enbart positiv erfarenhet av Nibes kundsupport.
I höstas hade grannens 1215 en kass CPU. Man skickade en ny omgående. Kom dagen efter med betald returfrakt för den havererade.
Snabb telefonsupport och rådgivning.
Så det är tydligen olika bud.
Det bästa tycks vara att ringa och få personlig kontakt direkt i stället för att maila?

AndersA
Skrivet av: arild
« skrivet: 08 januari 2007, 21:49:07 »

Jag hade ett problem med min pump direkt efter installation.
Ringde Nibes support, och dagen efter ringde en service firma och bokade in ett besök.
Tre dagar senare fungerade allt perfekt! (och det gör det fortfarande)
Så jag är nöjd med Nibes service!

/Martin
Skrivet av: moppe
« skrivet: 08 januari 2007, 17:57:23 »

Jag mailade en fråga till en namngiven person på --@nibe.se för över ett år sedan, den 16 december 2005. Namnet hade jag fått från den finska importören. Frågan gällde driftpressostaten som inte fungerade på en nyinstallerad Fighter 1110. Jag väntar fortfarande på svar, eller rättare sagt jag har slutat vänta. Jag har dragit slutsatsen att man på NIBE anser att en kund som redan har betalt sin värmepump inte är intressant mera.  >:(
Skrivet av: mso
« skrivet: 08 januari 2007, 12:25:14 »

Har vid fyra tillfällen ringt deras suport och alltid fått ett bra och snabbt bemötande.
Garantireservdelar upp till norrland på fyra dagar vid ett tillfälle.

mvh Mso
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 02 januari 2007, 17:07:26 »

När vi installerade så läckte växelventilen lite ( < 1dl/dygn). Ringde till supporten och fick svar direkt. Någon dag senare dök ett paket upp med ny växelventil tillsammans med retursedel för den läckande.

Det har varit likadant när jag haft andra frågor. Svar på telefonen inom 5-10min och nästan alltid har jag fått den hjälp jag behöver direkt. Någon gång har dom inte kunnat svara på frågan och då har dom ringt upp inom några timmar.

Eftersm jag själv jobbar med kunder som har supportorganisationer kan jag bara säga det atttelefon är det bästa. Det är sällan som ett telefonsamtal kan prioriteras eller glömmas bort. Vissa organisationer som använder e-post har svårt att få det att fungera. Alla tror att "någon annan" har svarat på frågan. Det gäller att man har ett bra system eller rutin för att hantera inkommande och besvarad e-post annars verkar ingen ha ansvaret för det.

/Johan
Skrivet av: torstain
« skrivet: 02 januari 2007, 14:55:16 »

Så gjorde jag när jag hade frågor ang. deras rcu, mailade de flesta av deras tekniker/support. Tyvärr var detta i semestertider så de flesta svaren var autosvar om att de var på semester. Men efter ett tag så fick jag svar och han till och med ringde efter lite mailande.

Men jag har mailat samma kille nu i höst och ej fått något svar så snart är det dag med massmail igen.
Skrivet av: ab-cd
« skrivet: 02 januari 2007, 14:26:19 »

Klart irriterande med företag som totalt nonchalerar epost och struntar att svara.
Finns ju 20 pers där som sitter på den tekniska supporten. De har ingen gemensam epostadress till supporten utan man skickar direkt till en person. Hur vet man vem man ska skicka sitt mail till så att eposten inte hamnar hos någon mindre "serviceinriktad" eller någon som råkar vara ledigt i 2 månader utan att ha aktiverat något autosvar?

Kanske bäst att mailbomba dem och skicka samma fråga till alla som sitter på supporten ::)
Skrivet av: ojacobsen
« skrivet: 02 januari 2007, 14:12:52 »

Skickade ett mail till Nibes kundsupport för ca 3 veckor sedan. Inget svar har dykt upp ännu.

Vad har ni för erfarenheter av Nibes support? Svarar de på mail (vilket man utgår från) eller är man tvungen att lyfta luren och ringa dit?
Har själven mail som aldrig besvarats, att ringa är nog det bästa, men hav tålamod!, förra gången fick jag vänta i 25 minuter, inte billigt från Danmark  >:(
Skrivet av: ab-cd
« skrivet: 02 januari 2007, 14:03:44 »

Skickade ett mail till Nibes kundsupport för ca 3 veckor sedan. Inget svar har dykt upp ännu.

Vad har ni för erfarenheter av Nibes support? Svarar de på mail (vilket man utgår från) eller är man tvungen att lyfta luren och ringa dit?

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!