Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Samsung smart 9 plus  (läst 6851 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad O1zzon

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Samsung smart 9 plus
« skrivet: 25 november 2018, 07:52:47 »
Hej sÃ¥g att elgiganten säljer en samsung smart 9 plus nu med 5000kr rabatt tot 9900kr pÃ¥ pappret ser den ju bra ut, men jag hittar inte mycket mer info om den än pÃ¥ deras hemsida. Hittar dock mer om smart comfort 9. Kan 9 plus vara nÃ¥gon budgetmodell pÃ¥ comforten eller nÃ¥tt?  Annars om det är nÃ¥gon som har 9 plus och kan säga nÃ¥gra ord om den?

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #1 skrivet: 25 november 2018, 18:30:07 »
Tror det är få som har den installerad då den är rätt ny på marknaden.

Det är ersättaren till Comfort och tidigare smart modeller, Comfort hade ingen WIFI uppkoppling och alla andra modeller reas nu ut (inte den du angav) då maskiner med R32 gas ersätter.
Känns som ett väldigt bra pris.

Utloggad O1zzon

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #2 skrivet: 25 november 2018, 22:01:41 »
Tror det är få som har den installerad då den är rätt ny på marknaden.

Det är ersättaren till Comfort och tidigare smart modeller, Comfort hade ingen WIFI uppkoppling och alla andra modeller reas nu ut (inte den du angav) då maskiner med R32 gas ersätter.
Känns som ett väldigt bra pris.

Ok, kan du säga något om kvalliten på samsung? Jag har snöat in lite på mitsubishi fh 25 till min övervåning..

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #3 skrivet: 25 november 2018, 22:38:09 »
Ok, kan du säga något om kvalliten på samsung? Jag har snöat in lite på mitsubishi fh 25 till min övervåning..



Jag har ingen aning faktiskt mer än det som står på forumet här.
Utanför forumet så är det ungefär samma sak, har hört allt ifrån att det är trevliga pumpar till att dom går sönder. Mkt verkar vara beroende på vad den specifika firman man frågar faktiskt säljer.
Men sen så finns det lite sköna prestiglösa människor som varit med ett tag som har en mer avslappnad inställning som säger att dom gör bra grejjer men haft någon dålig serie precis som många andra tillverkare har haft.

Det som några verkar anmärka på är just garantihantering från Samsung där andra byter ut hela enheter som är fel medans Samsung monterar ner och ber utföraren av garantiåtgärden att byta enskilda komponenter.
Så just garantidelen verkar fler ha haft åsikter om.

Men det är när jag specifikt frågat om Samsung. Sen är ju frågan många gånger hur ny denna infon är.

Mitsubishi verkar ju generellt vara rätt bra grejjer, har inte hört något säga mkt dåligt om dom.
Dom har några riktigt snygga modeller också med bra specifikationer.

Hade Mitsubishi funkat för mig så hade jag tagit det direkt faktiskt.
Anledningen att jag kollat Samsung är just att denna modellen inte är så hög och passar ovanför dörren.


Men måste säga att det är ett bra pris du hittat på elgiganten, sen vet jag dock inte hur deras installatörer är.
Du kan ringa dom och kolla vem dom anlitar på din ort och ta lite referenser på firman. Det är ju minst lika viktigt att det blir en bra installation.
« Senast ändrad: 25 november 2018, 22:40:46 av BennyTheCat »

Utloggad O1zzon

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #4 skrivet: 25 november 2018, 22:49:47 »


Jag har ingen aning faktiskt mer än det som står på forumet här.
Utanför forumet så är det ungefär samma sak, har hört allt ifrån att det är trevliga pumpar till att dom går sönder. Mkt verkar vara beroende på vad den specifika firman man frågar faktiskt säljer.
Men sen så finns det lite sköna prestiglösa människor som varit med ett tag som har en mer avslappnad inställning som säger att dom gör bra grejjer men haft någon dålig serie precis som många andra tillverkare har haft.

Det som några verkar anmärka på är just garantihantering från Samsung där andra byter ut hela enheter som är fel medans Samsung monterar ner och ber utföraren av garantiåtgärden att byta enskilda komponenter.
Så just garantidelen verkar fler ha haft åsikter om.

Men det är när jag specifikt frågat om Samsung. Sen är ju frågan många gånger hur ny denna infon är.

Mitsubishi verkar ju generellt vara rätt bra grejjer, har inte hört något säga mkt dåligt om dom.
Dom har några riktigt snygga modeller också med bra specifikationer.

Hade Mitsubishi funkat för mig så hade jag tagit det direkt faktiskt.
Anledningen att jag kollat Samsung är just att denna modellen inte är så hög och passar ovanför dörren.


Men måste säga att det är ett bra pris du hittat på elgiganten, sen vet jag dock inte hur deras installatörer är.
Du kan ringa dom och kolla vem dom anlitar på din ort och ta lite referenser på firman. Det är ju minst lika viktigt att det blir en bra installation.

Nu är den beställd! ja jag hoppas den kommer att fungera bra.  Är ju 5Ã¥rs garanti pÃ¥ den sÃ¥ det är ju fint i allafall.

Inloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2496
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #5 skrivet: 25 november 2018, 22:52:03 »
Har Samsung samma usla garantibeteende som för sina andra produkter så skulle jag hålla mig ifrån märket.
Har beslutat mig för att köpa Samsung endast i nödfall i fortsättningen. Undrar om du kan få reservdelar efter tre år...

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #6 skrivet: 25 november 2018, 23:07:27 »
Har Samsung samma usla garantibeteende som för sina andra produkter så skulle jag hålla mig ifrån märket.
Har beslutat mig för att köpa Samsung endast i nödfall i fortsättningen. Undrar om du kan få reservdelar efter tre år...

Samsung är ju ett gigantiskt bolag så man kan nog inte jämföra deras telefoner mot värmepumpar.
Men har gjort samma reflektioner som du Mike baserat på hur urusla deras support av mobiltelefonerna är.
Så man kan nog inte döma ut ett märke på hur dålig en annan produktkategori är, inte alltid iallafall.

Inloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2496
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #7 skrivet: 25 november 2018, 23:13:27 »
I mitt fall är det både TV och telefoner.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #8 skrivet: 25 november 2018, 23:29:35 »
Har samsung egen service/support eller sker detta via deras distributörer?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #9 skrivet: 25 november 2018, 23:54:54 »
Har samsung egen service/support eller sker detta via deras distributörer?

Det verkar som garantgruppen är dom som sköter garantiåtaganden för deras värmepumpar, iallafall för de som säljs via Elon butikerna som tagits in via Canvac.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2427
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #10 skrivet: 26 november 2018, 14:39:16 »
Samsung är ju ett gigantiskt bolag så man kan nog inte jämföra deras telefoner mot värmepumpar.
Men har gjort samma reflektioner som du Mike baserat på hur urusla deras support av mobiltelefonerna är.
Så man kan nog inte döma ut ett märke på hur dålig en annan produktkategori är, inte alltid iallafall.

tyvärr så är deras garanti och eftermarknad på vitvaror även den usel, det finns inga delar i Sverige.

Utloggad O1zzon

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #11 skrivet: 27 november 2018, 21:09:25 »
Nu blir man nerövs! Verkar som man har köpt grisen i säcken när det gäller garanti i allafall😂

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #12 skrivet: 28 november 2018, 10:41:19 »
Nu blir man nerövs! Verkar som man har köpt grisen i säcken när det gäller garanti i allafall😂

Jag har hört båda bra och dåliga saker.
Samsung verkar ha haft någon modell som varit dålig som frestat på många leverantörer och det har varit problem att få fram delar.

Det i sin tur behöver ju inte betyda att den pumpen du köpt (som är en delvis ny pump på marknaden) är dålig.
Som med det mesta så kommer man få olika besked beorende på vem man frågar och vilken erfarenhet den har.

I mitt fall så valde jag mellan två leverantörer, Fujitsu och Samsung. Jag har hört lika mkt bra och dåligt om båda märkena.
Det många verkar anmärka på när det gäller Samsung är just OM det blir fel på den så har det varit strul med delar.

Kollar du på forumet så finns det många som är nöjda med sina pumpar.

Tänker såhär, fråga någon om ett bilmärke, vilket som helst och du kommer få väldigt många olika svar.
Det som är trist är att när folk har en åsikt så är man aldrig mer specifik än att "märke x suger", det gäller oavsett om det är bilar, telefoner eller som här, värmepumpar.

Om man däremot är mer specifik och säger att "Samsung model X tillverkade någonstans år X har återkommande problem med X".
Kan man vara lite mer detaljerad så är det till mkt mer nytta än något raljerande om ett specifikt märke.

Utloggad O1zzon

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #13 skrivet: 28 november 2018, 10:50:44 »
Jag har hört båda bra och dåliga saker.
Samsung verkar ha haft någon modell som varit dålig som frestat på många leverantörer och det har varit problem att få fram delar.

Det i sin tur behöver ju inte betyda att den pumpen du köpt (som är en delvis ny pump på marknaden) är dålig.
Som med det mesta så kommer man få olika besked beorende på vem man frågar och vilken erfarenhet den har.

I mitt fall så valde jag mellan två leverantörer, Fujitsu och Samsung. Jag har hört lika mkt bra och dåligt om båda märkena.
Det många verkar anmärka på när det gäller Samsung är just OM det blir fel på den så har det varit strul med delar.

Kollar du på forumet så finns det många som är nöjda med sina pumpar.

Tänker såhär, fråga någon om ett bilmärke, vilket som helst och du kommer få väldigt många olika svar.
Det som är trist är att när folk har en åsikt så är man aldrig mer specifik än att "märke x suger", det gäller oavsett om det är bilar, telefoner eller som här, värmepumpar.

Om man däremot är mer specifik och säger att "Samsung model X tillverkade någonstans år X har återkommande problem med X".
Kan man vara lite mer detaljerad så är det till mkt mer nytta än något raljerande om ett specifikt märke.

Det är sant som du säger. Pratade med en lokal installatör nu på morgonen och han sa aldrig samsung.. nä tror jag kör på säkra kort och lämnar tillbaka den och köper en fh 35 iställer

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #14 skrivet: 28 november 2018, 11:32:22 »
Det är sant som du säger. Pratade med en lokal installatör nu på morgonen och han sa aldrig samsung.. nä tror jag kör på säkra kort och lämnar tillbaka den och köper en fh 35 iställer

Det är precis den där typen av generella kommentarer utan någon form av djupare förklaring eller där man är mer specifik som jag ogillar. Har hört både ris och ros om samtliga pumpar.
Skrapar man lite på ytan så inser man rätt fort om det finns någon substans i gnället emen än mer intressant, hur relevant gnället faktiskt är.

Men, funkar FH35 för dig så hade jag nog valt den faktiskt, men hade jag haft ännu mer pengar och gillar snygg design så hade jag valt LN varianten. Anledningen varför jag inte kan välja dessa är att jag speciella krav på mått.
Läser du på forumet så har även Mitsubishi haft problem, så inga modeller är problemfria. Men tycker det pekar mot att många ändå pratar positivt om Mitsubishi.

Själv så beställde jag precis en Samsung då jag fick en bra deal.
Man blir inte klokare av allt diffust raljerande som man möter på, i mitt fall så stod valet mellan en Fuji/Fujitsu slim12 som verkar trevlig och en Samsung Smart home Exclusive12, valde det senare då dom kostade lika mkt och jag hört ris och ros om båda.

Kan tilläggas att jag inte är pro samsung, är det något jag ogillar så är det all elektronik i form av telefoner, plattfor, datorer osv som dom spottar ur sig.
Deras TV tycker jag är OK.
Tvättmaskinen jag har fungerar bra.

Kan jag utifrån min ovan erfarenhet göra en analys om Samsungs värmepump kommer vara bra? Nej....
« Senast ändrad: 28 november 2018, 11:36:39 av BennyTheCat »

Utloggad Karis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 445
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #15 skrivet: 28 november 2018, 17:32:29 »
Det är sant som du säger. Pratade med en lokal installatör nu på morgonen och han sa aldrig samsung.. nä tror jag kör på säkra kort och lämnar tillbaka den och köper en fh 35 iställer
Man skall inte alltid lita pÃ¥ lokala installatörer eftersom de har alltid sina egna favoriter och sina egna märken som de är vana vid  sedan tidigare och som de helst vill sälja istället. MÃ¥nga gÃ¥nger är de ganska trÃ¥ngsynta och är inte särskilt moderna i sitt tankesätt inkl mÃ¥ngfald pÃ¥ pumpfabrikat.
Jag tycker att du kan vara helt lugn, min son har en Samsung smart Comfort 9-pump i sitt garage seda ca 3 år tillbaka i tiden köpt på elgiganten, och den går som en klocka, inga som helst problem med den pumpen.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2427
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #16 skrivet: 28 november 2018, 20:10:51 »
Det är sant som du säger. Pratade med en lokal installatör nu på morgonen och han sa aldrig samsung.. nä tror jag kör på säkra kort och lämnar tillbaka den och köper en fh 35 iställer

din bästa affär solklart

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2427
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #17 skrivet: 28 november 2018, 20:16:04 »
Det är precis den där typen av generella kommentarer utan någon form av djupare förklaring eller där man är mer specifik som jag ogillar. Har hört både ris och ros om samtliga pumpar.
Skrapar man lite på ytan så inser man rätt fort om det finns någon substans i gnället emen än mer intressant, hur relevant gnället faktiskt är.

Men, funkar FH35 för dig så hade jag nog valt den faktiskt, men hade jag haft ännu mer pengar och gillar snygg design så hade jag valt LN varianten. Anledningen varför jag inte kan välja dessa är att jag speciella krav på mått.
Läser du på forumet så har även Mitsubishi haft problem, så inga modeller är problemfria. Men tycker det pekar mot att många ändå pratar positivt om Mitsubishi.

Själv så beställde jag precis en Samsung då jag fick en bra deal.
Man blir inte klokare av allt diffust raljerande som man möter på, i mitt fall så stod valet mellan en Fuji/Fujitsu slim12 som verkar trevlig och en Samsung Smart home Exclusive12, valde det senare då dom kostade lika mkt och jag hört ris och ros om båda.

Kan tilläggas att jag inte är pro samsung, är det något jag ogillar så är det all elektronik i form av telefoner, plattfor, datorer osv som dom spottar ur sig.
Deras TV tycker jag är OK.
Tvättmaskinen jag har fungerar bra.

Kan jag utifrån min ovan erfarenhet göra en analys om Samsungs värmepump kommer vara bra? Nej....

Nu ser och hör man ju bara om sånt som går sönder och jag får definitivt min beskärda del och har av detta skapat mig en uppfattning dvs förvärvade kunskaper.
Så därför blev jag nyfiken på din tvättmaskin dvs hur gammal är den?

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #18 skrivet: 28 november 2018, 22:16:24 »
Nu ser och hör man ju bara om sånt som går sönder och jag får definitivt min beskärda del och har av detta skapat mig en uppfattning dvs förvärvade kunskaper.
Så därför blev jag nyfiken på din tvättmaskin dvs hur gammal är den?

Jo du har helt rätt, ofta så hör man ju om bara sånt som går sönder eller är dåligt på nätet. Det är något man måste försöka ha i åtanke.
Samtidigt så är det ju intressant, speciellt då du, som jag uppfattat det, jobbar med prylarna.

Som jag skrivit innan, kan man vara mer speficik med vilka modeller som strulat, vilka år osv och vad problemen består i så får man ett bättre bild och förståelse.
Det jag förstått innan av dig och även hört av andra är att garantiarbeten varit lite udda, dels reservdelar men även att när andra märken byter ut hela enheter så vill Samsung att man byter ut enskilda komponenter osv.
Det sista jag hörde var att ett helt bostadsområde gjort ett massinköp för några år sedan av samma serie där samtliga hade ett problem från fabrik som rörde missljud på fläktmotorn.
Kan förstå att man som tekniker och som ska byta detta inte blir imponerad. Samtidigt så var killen som berättade detta rätt tydlig med att det rörde just en modell där det sannolikt var samma batch då det köptes in i bulk.

Utan att vara någon expert på tvättmaskiner så kan man nog anse att min maskin är rätt ny, tror den är ca 5 år gammal. Det fanns bara en modellbeteckning på framsidan och där står det WF1702NHV.
Ingen exklusiv variant direkt och är nog en normalanvändare med en tvätt per dag i snitt.

Utloggad O1zzon

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #19 skrivet: 29 november 2018, 00:47:12 »
Jadu man blir inte klok av detta. Hursom så var jag in på den lokala elon butiken idag och fick en introduktion på en fuji lm9 och jag tror jag vart såld på en sådan.. fick väldigt bra och serriöst intryck av säljaren och produkten och att gynna den lokala butiken är ju ett plus. Men somsagt en säljare är alltid en säljare. Men tror ändå att det är enklare att ha och göra med dom vid ett ev garantiärende än att hålla på och jiddra med tex en nätbutik eller elgiganten

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #20 skrivet: 29 november 2018, 10:35:54 »
Jadu man blir inte klok av detta. Hursom så var jag in på den lokala elon butiken idag och fick en introduktion på en fuji lm9 och jag tror jag vart såld på en sådan.. fick väldigt bra och serriöst intryck av säljaren och produkten och att gynna den lokala butiken är ju ett plus. Men somsagt en säljare är alltid en säljare. Men tror ändå att det är enklare att ha och göra med dom vid ett ev garantiärende än att hålla på och jiddra med tex en nätbutik eller elgiganten

Mitt val stod mellan Samungen och just Fuji (eller fujitsu) LM 12.
Köpte min Samsung på en Elonbutik som säljer ut dom, en del beror nog på att både den och den Fujimodellen du kollar på har den gamla köldmediet R401a.
Den pumpen du beställt hos elgiganten kör det "nya" r32.

Tror Fujimaskinen är en bra maskin, men har precis som med Samsung hört bra och dåligt, men då i diffus form såsom "nae dom där är skit, elproblem osv" men inte mer djuplodande än så och ingen info man kan göra något med.

Enda anledningen att jag valde mellan dessa två är min begränsning i höjd.
Har du inte den begränsningen så har du en uppsjö av sköna maskiner att välja mellan.

Du kommer ju leva med din pump ett tag så varför inte lägga några tusingar till på något som ser bra ut och har bra spec.
Vi har alla olika krav men jag gillar verkligen Mitsubishis Hero, snygg med bra spec och rätt mkt lull-lull.

Sen så hänger ju mkt på vem som installerar och supportera dig när fel uppstår, då handlar ju det mkt om vad som finns lokalt hos dig.
Fråga Elonbutiken vem dom anlitar som installatör och kolla referenser, det gjorde jag.
« Senast ändrad: 29 november 2018, 11:05:18 av BennyTheCat »

Utloggad O1zzon

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #21 skrivet: 29 november 2018, 12:15:06 »
Mitt val stod mellan Samungen och just Fuji (eller fujitsu) LM 12.
Köpte min Samsung på en Elonbutik som säljer ut dom, en del beror nog på att både den och den Fujimodellen du kollar på har den gamla köldmediet R401a.
Den pumpen du beställt hos elgiganten kör det "nya" r32.

Tror Fujimaskinen är en bra maskin, men har precis som med Samsung hört bra och dåligt, men då i diffus form såsom "nae dom där är skit, elproblem osv" men inte mer djuplodande än så och ingen info man kan göra något med.

Enda anledningen att jag valde mellan dessa två är min begränsning i höjd.
Har du inte den begränsningen så har du en uppsjö av sköna maskiner att välja mellan.

Du kommer ju leva med din pump ett tag så varför inte lägga några tusingar till på något som ser bra ut och har bra spec.
Vi har alla olika krav men jag gillar verkligen Mitsubishis Hero, snygg med bra spec och rätt mkt lull-lull.

Sen så hänger ju mkt på vem som installerar och supportera dig när fel uppstår, då handlar ju det mkt om vad som finns lokalt hos dig.
Fråga Elonbutiken vem dom anlitar som installatör och kolla referenser, det gjorde jag.

Nu är den beställd ! Vart en fuji lm9 till mig och en lm12 till kompisen, jag fick 1000kr rabbat och att dom flyttar utedelen pÃ¥ min gamla pump, och kompisen fick 1400kr rabbat pÃ¥ sin👍
Jag vill inte fläska pÃ¥ med en fördyr pump eftersom att detta bara är en "andra" pump som ska sitta pÃ¥ övervÃ¥ningen och bättra pÃ¥ komforten lite. Självklart sedan när pumpen pÃ¥ entrevÃ¥ningen säger upp sig sÃ¥ ska jag satsa pÃ¥ en större maskin. Vem vet kanske blir en fuji där ocksÃ¥😂. Installationen vart 27december sÃ¥ det kommer bli spännade 👍

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #22 skrivet: 29 november 2018, 16:43:47 »
Nu är den beställd ! Vart en fuji lm9 till mig och en lm12 till kompisen, jag fick 1000kr rabbat och att dom flyttar utedelen pÃ¥ min gamla pump, och kompisen fick 1400kr rabbat pÃ¥ sin👍
Jag vill inte fläska pÃ¥ med en fördyr pump eftersom att detta bara är en "andra" pump som ska sitta pÃ¥ övervÃ¥ningen och bättra pÃ¥ komforten lite. Självklart sedan när pumpen pÃ¥ entrevÃ¥ningen säger upp sig sÃ¥ ska jag satsa pÃ¥ en större maskin. Vem vet kanske blir en fuji där ocksÃ¥😂. Installationen vart 27december sÃ¥ det kommer bli spännade 👍

Kul, grattis.

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung smart 9 plus
« Svar #23 skrivet: 01 januari 2019, 20:10:22 »
Nu är den beställd ! Vart en fuji lm9 till mig och en lm12 till kompisen, jag fick 1000kr rabbat och att dom flyttar utedelen pÃ¥ min gamla pump, och kompisen fick 1400kr rabbat pÃ¥ sin👍
Jag vill inte fläska pÃ¥ med en fördyr pump eftersom att detta bara är en "andra" pump som ska sitta pÃ¥ övervÃ¥ningen och bättra pÃ¥ komforten lite. Självklart sedan när pumpen pÃ¥ entrevÃ¥ningen säger upp sig sÃ¥ ska jag satsa pÃ¥ en större maskin. Vem vet kanske blir en fuji där ocksÃ¥😂. Installationen vart 27december sÃ¥ det kommer bli spännade 👍

Har du fått din Fuji installerad än?
If so, är du nöjd med den och installationen?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!