Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Service Varmthem  (läst 3131 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zwoachtzig

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Service Varmthem
« skrivet: 18 augusti 2011, 11:02:16 »
Vi köpte en Sverigepump/Panasonic från Varmthem(ÅNGER men gjort är gjort)och nu vill dom göra en service för 2000:- spänn för att 5-årsgarantin ska gälla? Vad behöver servas för dom pengarna? Kan man anlita nån annan utan ockerpriser och ändå ha kvar 5-års garantin?

Man blir ju lite irriterad då man precis fått pris på filter till "muntergöken" i krypgrunden från Varmt och Skönt. Köper en rulle på Laitis istället. Räcker till både NIBEN och avfuktaren i typ 10 år för priset av ett utklippt filter.

Eller är det en ockerbransch det där med värme och ventilation?

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34922
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Service Varmthem
« Svar #1 skrivet: 18 augusti 2011, 14:52:50 »
Så vitt jag vet säljer dom Sverigepumpen, och för att 5-årsgarantin skall gälla krävde Kinnan (grossisten) om jag inte minns fel att service skulle vara gjort inom 24 månader.

Numera står följande att finna på Kinnans hemsida:
Sverigepumpens 6 års helgaranti är en riktig garanti och inte någon försäkringslösning. Förutsättning är att service är utförd inom 36 månader.

Om jag har rätt, och du har en sverigepump så borde Kinnan kunna ge dig en lista över de ÅF som du kan välja bland i fyrkantenområdet.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Clarence

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
SV: Service Varmthem
« Svar #2 skrivet: 14 mars 2012, 01:06:32 »
Vi köpte en Sverigepump/Panasonic från Varmthem(ÅNGER men gjort är gjort)och nu vill dom göra en service för 2000:- spänn för att 5-årsgarantin ska gälla? Vad behöver servas för dom pengarna? Kan man anlita nån annan utan ockerpriser och ändå ha kvar 5-års garantin?

Hur gick det med detta?

Jag är lite nyfiken, har också värmepumpar från Varmthem (inköpta väl medveten om kritiken här mot deras överpriser - men i förhoppningen om att mindre problem och lång garanti skulle väga upp en del av det). Nu börjar det dra ihop sig till första service och jag känner att detta var en del av det hela som jag däremot inte var lika väl medveten om - att betala 2 papp/pump vartannat år för att behålla garantin.

(Bonusinfo: Varmthem och Varmt & Skönt har gått skilda vägar och verkar inte vara så såta vänner längre, speciellt inte som Varmt & Skönt ringer runt och försöker boka upp Varmthem-kunderna på service före Varmthem gör det...)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!