Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: GSi 16 - Utetempen hackig och släpar efter  (läst 660 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lars Bergström

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm, Sverige
  • Antal inlägg: 111
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • CTC GSi 16
Jag hade direkt efter installation en utetemp som var väldigt ojämn och direkt felaktig. Visade flera minusgrader under perioder på någon minut till timmar när det var ca +10- +15 grader C. Troligen var detta beroende på glapp i anslutningen av kabeln till utegivaren i listen ovanpå vp.

Nu funkar utegivare skapligt (dvs inte hoppar fram och tillbaka 5-10 grader på en gång) men den visar ca 2-4 grader mindre än vad min egen in/utetermometer visar (som sitter ca 1 m från utegivaren och är lika skyddat mot sol, väder och vind). Dessutom verkar den ändras hackigt, dvs i hopp om flera grader. Dvs det verkar behövas flera graders ändring av utetemperaturen innan det visas på displayen eller i appen.

Någon som vet vad det kan bero på eller har liknande problem?

Nästa steg tänkte jag var att titta i USB-loggen och försöka hitta vart i den länga textsträngen jag hittar utetemperaturen. Någon som vet var utetempen finns i USB-loggen eller ännu bättre har något script som kan läsa USB-loggens excel-fil?
CTC GSi 16, installerad september 2019 med aktivt borrhål 2x 132 m från år2002,
Hus i Stockholm, 1.5 plan med hel källare i souterräng, byggår 1936/1955, uppvärmd yta: Boyta 220 m2 (20 grader) / Biyta 200 m2 (15 grader). 2 vuxna i hushållet. Vattenradiatorer.
-----------------------------------------------

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!