Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Smurfen.
« skrivet: 18 januari 2012, 19:50:50 »

All support är perfekt. Tills man betalat! Men vad händer sen? Det är just eftermarknadsservice som är viktig!

Nej Bosch supporten var usel redan före köp då funderade man ju hur det blir efter köp men nu verkar dom ha fått ordning på supporten
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 18 januari 2012, 19:28:28 »

Ja en bra support kan vara guld nu har jag inte använt Nibe supporten efter köp men före köpet funkade den bra i alla fall.

All support är perfekt. Tills man betalat! Men vad händer sen? Det är just eftermarknadsservice som är viktig!
Skrivet av: Smurfen.
« skrivet: 18 januari 2012, 15:42:51 »

Ja en bra support kan vara guld nu har jag inte använt Nibe supporten efter köp men före köpet funkade den bra i alla fall.
Skrivet av: Fjällräven
« skrivet: 18 januari 2012, 15:39:48 »

Det verkar de är snabbare och bättre än NIBE.

Och VEM är bäst?  ;)
Vet ju inte om det är så viktigt vem som är bäst men jag anser att huvudsaken är att man som köpare har en bra backup från tillverkaren, som oftast besitter djupare kunskap om sina produkter än dom som bara säljer. ;)
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 18 januari 2012, 15:21:39 »

Det verkar de är snabbare och bättre än NIBE.

Och VEM är bäst?  ;)
Skrivet av: Fjällräven
« skrivet: 18 januari 2012, 15:17:06 »

När jag ställde en fråga om försäkringen gällde vid egen installation fick jag på tredje försöket ett svävande svar att försäkringen gällde om man var behörig när jag sedan frågande vilken behörighet man skulle ha visste dom inte vilken det var och det tog säkert 6 veckor innan jag fick svar det var en bidragande orsak till att jag valde annat märke *vinkar*

Tur att dom skärpt till sig annars förlorar dom både kunder o bevisligen även presumtiva köpare.
Det verkar faktiskt som dom vässat sin organisation för även jag fick lite märkligt intryck av Bosch vid kontakt före mitt köp för snart ett år sedan. Dom kan nog tacka Bynor.se att jag valde Bosch, dom informerade helt objektivt om samtliga fabrikat dom säljer och utifrån det valde jag Bosch.
Som sagt nu är jag mer än helnöjd! :) :) :)
Skrivet av: Smurfen.
« skrivet: 18 januari 2012, 12:35:47 »

När jag ställde en fråga om försäkringen gällde vid egen installation fick jag på tredje försöket ett svävande svar att försäkringen gällde om man var behörig när jag sedan frågande vilken behörighet man skulle ha visste dom inte vilken det var och det tog säkert 6 veckor innan jag fick svar det var en bidragande orsak till att jag valde annat märke *vinkar*
Skrivet av: purjo__
« skrivet: 18 januari 2012, 12:20:07 »

Dom kan väl iallafall svara? Det tillhör väl normalt hyfs...
Skrivet av: Carl N
« skrivet: 18 januari 2012, 12:10:40 »

Frågar man däremot om mer avancerade saker (t ex en parameterlista för CanBu'en) eller kommer med förslag på förbättingar så tiger dom som muren - Inte ens ett svar att dom inte vill dela med sig av informationen  fiR:

Konstigt.  ::)
Skrivet av: Smurfen.
« skrivet: 18 januari 2012, 10:41:17 »

Då är det en stor skillnad än för ca 1.5 år sen då var dom usla men det är ju bra att dom skärpt till sig *vinkar*
Skrivet av: purjo__
« skrivet: 18 januari 2012, 10:40:52 »

Ja, oftast. Dom verkar dock ha en lite märkligt policy... Frågar man om 'standardsaker' som står i nån av manualerna, tex hur varmvatten prioriteras, hur avfrostning triggas, eller nåt liknande så får man svar direkt. Frågar man däremot om mer avancerade saker (t ex en parameterlista för CanBu'en) eller kommer med förslag på förbättingar så tiger dom som muren - Inte ens ett svar att dom inte vill dela med sig av informationen  fiR:
Skrivet av: Fjällräven
« skrivet: 18 januari 2012, 10:27:05 »

Boschsupporten svarar nästan innan man själv skickat frågan! Bra jobbat! Thumbsup
Dessutom får man svar på sina frågor, som det ska vara med andra ord..................

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!