Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Rinner i skvallerröret + tryckfall  (läst 1413 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pkson

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 32
  • Karma +0/-0
Rinner i skvallerröret + tryckfall
« skrivet: 29 september 2010, 21:28:38 »
Hej,

Jag har en 1,5 år gammal installation av en HT E9. De senaste dagarna har jag av en tillfällighet upptäckt att det rinner lite, lite hela tiden i skvallerröret med tryckfall i expansionskärlet som följd så jag har fått fylla på några gånger. Jag har motionerat ventilen på kärlet, men utan förbättring.

Jag ska tillägga att jag har hantverkare hemma som tillfälligt har skruvat bort två radiatorer på övervåningen och pluggat framledning och retur. Jag tycker iofs inte att detta borde ha något med saken att göra, men lite misstänksam blir man. Jag vet dock inte om detta började innan, i samband eller efter raddarna skruvades bort.

Någon som har en idé vad det kan vara? Ventilen i kärlet bör ju hålla längre, men det känns som om det kommer därifrån. Eller är det så att det är för högt tryck i och med att två radiatorer är borta så att det är därför det "rinner över"? Långsökt kanske, men jag är ingen röris...

/PK

Utloggad Remo

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Värmland
  • Antal inlägg: 1084
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Rinner i skvallerröret + tryckfall
« Svar #1 skrivet: 30 september 2010, 01:11:22 »
Det låter som att du har fått fel på säkerhetsventilen om trycket sjunker och ventilen släpper genom vatten så måste det vara fel på den om det inte är fel på manometern?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!