Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning - medan du läste inläggen, hann 15 nya svar postas i ämnet. Du kanske bör se över ditt inlägg.
Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Mike
« skrivet: 31 augusti 2022, 20:26:54 »

Funkar bra för mig!
Skrivet av: sanyohater
« skrivet: 31 augusti 2022, 17:29:18 »

Hur har denna appen fungerat nu senast?
Varit mycket strul fortfarande?


Funderar på köpa en NZ25 med appen comfort cloud

Funkar bra för mig!
Skrivet av: Rogjet
« skrivet: 31 augusti 2022, 09:33:13 »

Hur har denna appen fungerat nu senast?
Varit mycket strul fortfarande?


Funderar på köpa en NZ25 med appen comfort cloud
Skrivet av: bar1
« skrivet: 15 mars 2022, 09:36:06 »

Det verkar som att många har haft liknande problem de senaste 2-3 dagarna. Fungerar igen nu.
https://www.facebook.com/panasonicdanmark/posts/2132357123522069/
Skrivet av: sigge01
« skrivet: 14 mars 2022, 11:45:59 »

Funkar bra här så måste vara något hos dig som krånglar
Skrivet av: electroluxaren
« skrivet: 14 mars 2022, 10:31:18 »

Hej, jag får internt serverfel sedan ett par dagar. Vad göra?
använd fjärrkontrollen i stället
Skrivet av: Håkan Lennebrant
« skrivet: 13 mars 2022, 11:22:52 »

Hej, jag får internt serverfel sedan ett par dagar. Vad göra?
Skrivet av: Rockis
« skrivet: 15 februari 2022, 17:26:00 »

Har precis installerat en Panasonic HZ25HKE och laddat ner appen. Har fått igång Wifi på enheten och den står och blinkar. Fäljer instruktionen i appen men när jag kommer till Anslutningsguiden steg 1 så får jag ett felmeddelande, se bilaga. Har provat att ta bort platsinformation men det fungerar inte. Dessutom förstår jag inte innebörden i felmeddelandet.
Provar även att ansluta utan att ange ett lösenord men kommer bara tillbaka till steg 1 igen och allt börjar om.

Någon som har en idé hur jag kommer förbi detta eller är Wifi-enheten trasig?

Så här i efterhand ångrar jag mitt val att inte köpa en Mitsubishi istället som vi har i fritidshuset och som funkar utan problem.

Skrivet av: Ahlman
« skrivet: 24 januari 2022, 11:16:21 »

Vicken tur jag köpte en Mitsubishi LN35 i stället för en HZ25 för det här hade jag aldrig klarat.
Mycket strul med installation av Melcloud till LN35an var det också. Fick köpa ny router då den gamla från Tele2 saknade snabbknapp för anslutning.
Lösenord hit och lösenord dit men framgick aldrig vilket lösenord det gällde och där gjorde jag fel.
Stängde av strömmen till maskinen ett tag och började om. Skrev upp varenda sak jag gjorde och lyckades få till det rätt.
Stort plus för Melcloud är att den fungerar på dator så man slipper krångla med en telefon.

AirPatrol var riktigt enkel att installera till min gamla Panasonic NZ9 så visst går det att göra en bra intallationsprocedur. Tyvärr fungerar AirPatrol bara med telefon och kostar 2000.

Att Panasonic inte orkar sköta ComfortCloud är ju riktigt dåligt.

Skrivet av: Monken
« skrivet: 26 december 2021, 13:00:40 »

Ok, första gången fel för mig men då vet jag att det kan vara så och att jag inte är ensam, tack 
Skrivet av: Stryckan
« skrivet: 26 december 2021, 11:47:57 »

Internt serverfel får jag upp, ofta denna app bråkar
Skrivet av: LarsMarius
« skrivet: 26 december 2021, 11:14:21 »

Jepp server timeout her også i dag :(
Skrivet av: Monken
« skrivet: 26 december 2021, 11:02:30 »

Andra som har fel med Server timeout?
Skrivet av: Hulken1234
« skrivet: 17 december 2021, 14:29:23 »

Ähh ska åka till stugan i helgen och försökt hela dagen för att få lite värme när man kommer ner men icke sa nicke
Skrivet av: Göran I
« skrivet: 17 december 2021, 11:11:15 »

Fel, Server  timeout. Vad gör jag för att få det att fungera?
Skrivet av: bar1
« skrivet: 19 maj 2021, 19:48:40 »

Appen är gratis. Förra gången det uppstod ett problem med tröghet var omkring 12. april. 3-4 dagar med server timeout. Efter har det varit stabilt. Tröghet / flaskhals är inte relaterat till problem med router.
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 19 maj 2021, 08:34:45 »

Är appen gratis?
I så fall är risken stor att det är flaskhalsen, den får inte kosta för mycket och kan därför vara överbleastad, men jag håller med om Pär Utterströms förhoppning - en omstart av servern brukar kunna lösa denna typ av problem.
En annan fråga jag har är om någon av er som har problem provat byta router?
Skrivet av: Unpoor
« skrivet: 18 maj 2021, 13:48:36 »

Har ju min egen tråd om detta men, får fel lösenord när jag saka registrera skiten i cloud appen, inställningar för enhetslösenord, fyller i ett lösenord 2 ggr och sedan "fel fel lösenord"
Pansonicsupporten vet inget, skitföretag!
Skrivet av: Nepal
« skrivet: 12 april 2021, 10:39:16 »

Programvaran måste oppdateras, slå av elforsyning til varmpumpan, venta nogra minut, kopla til elforsyning igjen.
Skrivet av: Lecardell
« skrivet: 12 april 2021, 08:09:43 »

Hejsan
Jag har fått samma problem sedan någon dag tillbaka.
Har ni fått igång funktionen och hur gjorde ni isåfall?
Skrivet av: Per Tengroth
« skrivet: 08 oktober 2020, 22:19:21 »

Jag hade statistik på Panasonics app Comfort cloud som styr värmepumpen, men den har utan anledning försvunnit. Jag har installerat om pumpen till hemmanätverket igen men det har inte hjälpt. Vad ska jag göra?? Jag kan inte vara ensam om problemet... någon som vet???
Det vore önskvärt om någon ansvarig för appen läser om problemen med denna, den håller ganska låg kvalité och är synnerligen buggig
Skrivet av: Pär Utterström
« skrivet: 09 mars 2019, 17:49:29 »

Jag har samma problem ( fel, server timeout ). Hoppas någon startar om servern snart :-) Med vänlig hälsning, Pär
Skrivet av: MekoBengt
« skrivet: 09 mars 2019, 12:35:27 »

Hej, någon mer som har problem med appen? Statistik slutades visas för flera månader, server fel time out visas nu, och man kan inte ens logga in! Någon fungerande kontakt för support verkar inte finnas heller? Har en HZ25UKE .
Mvh Bengt

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!