Skrivet av: Classe57
« skrivet: 28 februari 2019, 21:20:43 »Walter,
Jag uttryckte mig korkat när jag skrev att jag inte kände någon skillnad på elementen vid 55 eller 60 grader och det skall jag väl inte heller. Att pumpen jobbar upp den temperaturen i ac tanken är väl en sak och sen skall pumpen ställa om och själv och göra radiatorvattnet.
Min växelventil/motor öppnar inte riktigt så att jag får den värme som borde ut i radiatorerna. Om jag öppnar den lite för hand någon millimeter (känslig) så kommer det bra med varmvatten ut i systemet. Vet du om det finns någon parameter som påverkar växelventilens öppning/läge.
/Classe
Jag uttryckte mig korkat när jag skrev att jag inte kände någon skillnad på elementen vid 55 eller 60 grader och det skall jag väl inte heller. Att pumpen jobbar upp den temperaturen i ac tanken är väl en sak och sen skall pumpen ställa om och själv och göra radiatorvattnet.
Min växelventil/motor öppnar inte riktigt så att jag får den värme som borde ut i radiatorerna. Om jag öppnar den lite för hand någon millimeter (känslig) så kommer det bra med varmvatten ut i systemet. Vet du om det finns någon parameter som påverkar växelventilens öppning/läge.
/Classe
.png)











.png)




gäster: 2462
dolda: 0
användare: 0