Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med Mitsubishi shw112 ecodan  (läst 1018 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Micke65

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Problem med Mitsubishi shw112 ecodan
« skrivet: 02 februari 2021, 12:39:26 »
Hej på er alla.
Jag är ny här och jag har stora problem med min värmekälla som är en mitsubishi shw 112 eccdan anläggning fins nordvärmland installerades 2018 ny.
När det är kallt där villsäga så där -24 får jag bara 14 grader inne och det man gjort är att man har bytt utedelen 3 gånger och det är samma sak varje gång när det blir kallt ,mitt fritids hus är 125 kvadratmeter 1 1/2 plans.
Någon som förstår sig på en sådan värmekälla så man slipper att vara orolig för att allt ska sluta fungera och frysa sönder .
PS.vet ej hur jag ska skriva för att alla ska förstå mig vad jag menar

Utloggad Ecosubba

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 72
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem med Mitsubishi shw112 ecodan
« Svar #1 skrivet: 02 februari 2021, 16:20:31 »
Har den fungerat tidigare vid så låga temp?

Enl. databoken så ska den kunna ge max 45 gr framledning utan extra eltillskott vid temp. lägre än -20 gr. Det kanske är för lågt för ditt hus och då behövs extra eltillskott.

Kolla i menyerna (givare avläsning) vilka temp. du har, fram THW1 och retur THW2

Kolla  vilken frekvens maskinen gÃ¥r pÃ¥ vid dessa tillfällen, i menyerna under info och kod 016 för att se om den varvar upp till max dvs över 100 Hz

Kolla i displayen om symbolen för eltillskott finns dÃ¥ det är sÃ¥  kallt. Det ska kicka in vid behov. Vet inte vad du har inomhus men kanske har du 3+6 kW eltillskott.
Viktigt är ju att brytaren  bakom frontplÃ¥ten är tillslagen, vissa glömmer den

Börja med något och återkom med mer info

Utloggad Stefan85

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 145
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem med Mitsubishi shw112 ecodan
« Svar #2 skrivet: 05 februari 2021, 23:52:25 »
Kolla  vilken frekvens maskinen gÃ¥r pÃ¥ vid dessa tillfällen, i menyerna under info och kod 016 för att se om den varvar upp till max dvs över 100 Hz

Ursäkta att jag knycker tråden lite,
men jag har "bara" -8 grader ute och han är på 102 som på bilden. (Flera mätningar har gjorts, bilden är sista)
Är det hälsosamt?
Vart kan man hitta kompletta listan över dessa koder vad de betyder, vad man läser av?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!