Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: LAN-adapter BRP069A62 montering  (läst 1171 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad esm

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Västernorrland
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
  • Bergvärmepump
LAN-adapter BRP069A62 montering
« skrivet: 20 januari 2021, 01:38:28 »
Jag har en Daikin värmepump för bergvärme modell EGSQH10S18AA9W och nu vill jag koppla ihop den med LAN-adaptern BRP069A62. Det enda jag behövde var en TP-kabel, sas det. Fick adapterapparaten och när jag började kolla och läsa och söka sÃ¥ insÃ¥g jag det ni troligen redan vet och som jag önskar fÃ¥ hjälp med. Har suttit för mÃ¥nga kvällar och plöjt internet och läst instruktioner, stÃ¥tt och tittat osv utan resultat. Tar bara tid. Däremot verkar man behöva en annan kabel ocksÃ¥. TP-kabel fanns med. SÃ¥ snälla varsÃ¥goda och hjälp mig snälla ni 😊
För att börja från punkt 1. Hur kommer man in i skåpet ens???? Sedan kan det vara så att jag klarar mig, om jag då får se vad det är jag ska ha och hittar rätt kopplingsplint.
Men hur gör jag? Hittar ingen bra beskrivning. Sitter ju helt stumt. Ser inga skruvar heller.  NÃ¥n snäll en som kan hjälpa mig kanske?
Signaturen kommer sedan.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29375
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: LAN-adapter BRP069A62 montering
« Svar #1 skrivet: 20 januari 2021, 15:42:50 »
Hej!
Jag har en installationsmanual. den visar hur man öppnar grejerna, men inte var man ansluter den där LAN-adaptern.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Daikin_

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: LAN-adapter BRP069A62 montering
« Svar #2 skrivet: 20 januari 2021, 21:44:01 »
Jag har en Daikin värmepump för bergvärme modell EGSQH10S18AA9W och nu vill jag koppla ihop den med LAN-adaptern BRP069A62. Det enda jag behövde var en TP-kabel, sas det. Fick adapterapparaten och när jag började kolla och läsa och söka sÃ¥ insÃ¥g jag det ni troligen redan vet och som jag önskar fÃ¥ hjälp med. Har suttit för mÃ¥nga kvällar och plöjt internet och läst instruktioner, stÃ¥tt och tittat osv utan resultat. Tar bara tid. Däremot verkar man behöva en annan kabel ocksÃ¥. TP-kabel fanns med. SÃ¥ snälla varsÃ¥goda och hjälp mig snälla ni 😊
För att börja från punkt 1. Hur kommer man in i skåpet ens???? Sedan kan det vara så att jag klarar mig, om jag då får se vad det är jag ska ha och hittar rätt kopplingsplint.
Men hur gör jag? Hittar ingen bra beskrivning. Sitter ju helt stumt. Ser inga skruvar heller.  NÃ¥n snäll en som kan hjälpa mig kanske?
Kopplas in på plint 1 +2 i elskåpet, samma plintar som kontrollpanelen är kopplad till.

D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!