Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Dränera med elektroosmos?  (läst 8502 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Freddan#1

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 29
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Dränera med elektroosmos?
« Svar #30 skrivet: 22 oktober 2020, 08:57:19 »
Tänkte inkomma med rapport. Har glömt av det tills nu.
Installerade systemet i april i Ã¥r.  Jag inbillade mig att det var bättre pÃ¥ vÃ¥ren att installera systemet.
Nu har jag haft det i ett halvår. På betongmuren är det fäst elektroder.

Två veckor senare efter installation tänkte jag reklamera för väggen var fortfarande fuktig. Firman sa att de kunde mäta upp eller att jag skaffade en fuktmätare själv för att mäta och ge det några veckor till. Köpte en fuktmätare för 499 kr och mätte en gång i veckan. Stadigt sjönk fukthalten i väggen.
Till sommaren var väggen i princip torr.
Så jag väntade till augusti när regnen kommer och började mäta igen varje vecka, så det inte var sommarens torra väder som spökade.
Har sedan dess mätt varje vecka och väggen är fortfarande torr och har lÃ¥g fukthalt. Denna vecka hade fukthalten stigit nÃ¥got förmodligen p.g.a. regnen. Men väggen är  helt torr och fukthalten jämfört med före installation är betydligt lägre.
Så visst fungerar systemet förnämligt bra. Det enda jag kan anmärka på är att det tog 2-3 gånger så lång tid att se ett klart märkbart resultat jämfört med vad firman utlovade.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 607
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!