Håller med Lexus, detta är inte Bosch som har ritat.
Dock så ser jag inga större problem här mer än att man måste blockera maskinen så den inte suger in så pass varmt vatten till sin växlare. En ESBE VTD mellan maskin och tank samt en brytande termostat på tanken som spärrar maskinen.
Flytande kondensering mot tank och en blandningsventil på utgående VV (separat dragning av kallvatten till blandningsventilen) och förvärmning av VV i tanken och sedan in till BV.
Mvh
Daikin
Det blir konstigt, en skiss ställdes och sedan är den största frågan "vem ritade skissen?"
Så det finns en lösning, men det låter komplicerat jämfört med en temp sensor, och det kommer att bli en prisskillnad.
ESBE VTD-operation vid den punkten, mellan maskin och tank, jag förstår inte vad det hjälper och hur ska anslutas?
Jag hittade avsnitt 5.3 i GEO3-manualen där det här problemet behandlas.
5.3 Setting up an auxiliary heat source
for space heating
B
TI-ingången stoppar GEO3 uppvärmningen tydligen när kontakten är stängd.
Hur varmt förvärmda VV kan den GEO3 ta in VV tank?