Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Acetec avfuktare, elkonsumption KWH/Ã¥r. Är det för högt?  (läst 23570 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad svmh906

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 626
  • Karma +0/-0
Det är en stor missuppfattning att det är markfukt som orsakar problem i krypgrunder.
I 99% (enligt mig) av fallen så är det luftfuktighet i kombination med det relativt kalla klimatet i krypgrunden som gör att den relativa luftfuktigheten blir hög under 4-6 månader/år i alla hus med krypgrund. ALLA.

Sen finns det vissa olyckliga fall där man har stående vatten under husen, men det hör till de extrema undantagen.

Beredd att tro på det här. Verkar vara fallet med våran krypgrund också, ser inte ut som att det skulle vara en massa fukt under byggplasten, likväl går avfuktaren nästan konstant sedan den 1:a juli. Så var sjutton kommer fukten utifrån in till krypgrunden? Ventilationshålen dåligt tätade eller vad?

Den kommer frÃ¥n luften utanför! Det är den luften som GUD skapar.  ;D

__________________________________________________________________________

Den enda fördelen jag ser med platta på mark, är höjden. Man behöver ingen trappa för att kunna komma in i huset.
Och det är mycket värt för de som sitter i rullstol eller har "trasiga" ben.

Aj då, formulerade mig lite dåligt kanske. Men om ventilationshålen är tätade så borde det väl inte komma in luft utifrån...

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Har man en Acetec avfuktare, tvingar den utomhusluften in. Woods fungerar så att fukten tas ut från luften och i princip kondenseras. Sen kan den hällas ut. Acetec abetar så, att den måste blåsa ut den fuktiga luften. Således räcker det inte att täta till hålen och hoppas att utrymmet förblir torr!
Jag tror mest på att:
1. täta grunden
2. köra med vanlig kondensavfuktare under sommar halvåret.
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!