0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu tar ”kWhalp” för givet att växelventilen är felet och visar bilder med sina egna inställningar (som ju är en frånluftspump och troligen golvvärme)Därför ställde jag ett antal frågor i förra inlägget, men inget har besvarats Man bör till att börja med veta förrutsättningar VP´n har för att värma huset.”Carl N”´s slutsats med cirk.pumpen är rimligareMen en gångtid på två gånger i timmen är inte rimligt för en F1255 på vintern i Sverige, Pumpen är lika gammal som min, den går dygnet runt nu.
En ytterligare sak jag noterat, då pumpen går så verkar varmvatten topp och returledning följas åt.
En tekniker var här i fredags. Det han gjorde var att göra en fabriksåterställning. Efter det beter sig anläggningen helt annorlunda. Har nu kurva 9 och ingen värmeförskjutning och är då varmt och gott inne. Kompressorn och värmebärarpumpen går nu i princip hela tiden men ändrar frekvens och kurvan över gradminuter "lever".Så det var nog inte krångligare än så. Fortsättningsvis är det nog den första åtgärden att testa vid eventuella problem. Det är ju trots en form av dator som sitter i pumpen.
För att stilla min nyfikenhet kunde jag inte hålla mig. Kollade fysiskt på pumpen och det är rätt kopplat till KB resp. VP-pumpen.
En tekniker var här i fredags. Det han gjorde var att göra en fabriksåterställning. ......
Var du närvarande när teknikern var där så du såg att han bara ? gjorde en fabriksåterställning ??