0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bra felsökt, hur lyckas man ens få den fel, han måste ha våldat ordenligt, har inte på 8 år lyckats få en sån fel väg.
Jag vet hur han lyckades... det började redan i ung ålder.TS rörmokare har högre nivå av lateralt tänkande än dig DonPablo, han är en extremt kreativ problemlösare, som tänker utanför lådan, en ärkepilot dvs.
Tack för svar, snustorrt under pumpen och egen brunn så ingen vattenmätare. Men trycket är stabilt både i rören och i utrymmet för hydrofor och liknande så tror inte på nån vattenläcka. Sen jag skrev mitt inlägg har dock BT6 sjunkit till 11,7 grader trots att kompressorn fortsätter jobba. Kliar mig en hel del i huvudet över detta.
Okej, skönt det iaf!Då måste elementen vara tokvarma dvs?Säkerhetsventilen har mest troligt fått fnatt;Kolla golvbrunnen som borde vara kopplad till värmepumpen(eller det kanske bara är krav vid FLVP?), där borde det rinna en del kallvattenberedarvatten dvs...när du lyfter på rör/slang.
Då är växelventilen misstänkt igen, troligen motorn, trasig axel, kabel eller styrningen.Men det borde ge en felkod, särskilt vid omstart, då den söker ändlägena.Axel av, (eller axelhållarplasthaveri) isåfall mest troligt.