Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: airvell 12 kwh  (läst 1756 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ny i gamet

  • Gäst
ny i gamet
airvell 12 kwh
« skrivet: 15 april 2007, 16:23:51 »
mer en 1 Ã¥r har gÃ¥tt av min installation jag fick pÃ¥ airvellen . och jag är super nöjd . min röris var och hämtade maskinen för dom böt expansions ventil samt byggde om avfrostningen till en tryckstyrd givare  istället. 3 st avfrostningsgivare böt hann sen blev det tryckstyrt . och i gÃ¥r satt den pÃ¥ plats igen . sÃ¥ nu gÃ¥r det som det ska . pÃ¥ ett Ã¥r har jag haft 3 larm alla tre gÃ¥ngerna är det avfrostningsgivaren somm slutat fungera. men det är det slut med nu.

jag kan som konsument verkligen rekomendera till er andra en bra maskin airvell 12 kwh .

en maskin som också ser spännande ut är qvantum fick följa med och titta på en sån installation min röris gjort på en 21kwh till ett hus på 500 kvadrat . riktigt mäktigt . jag ska försöka följa den maskinen under året för att se vad den kan göra på en fastighet som tagit 10.5 m3 meter olja om året .

m.v.h en glad gävmaskinist . e *vinkar*

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: airvell 12 kwh
« Svar #1 skrivet: 15 april 2007, 16:45:43 »
Kul att din Airwell fungerar bra för dig, jag har ju Ã¥xÃ¥ en sÃ¥n där "udda" maskin, fast bara pÃ¥ 7,5 kW. Min har gÃ¥tt prickfritt frÃ¥n första dag, sÃ¥ jag har inget att klaga pÃ¥.., kollar inte ens längre om den fungerar  :)

mvh humlan.

Utloggad PatrikNacka

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
SV: airvell 12 kwh
« Svar #2 skrivet: 16 april 2007, 10:25:48 »
Hej på er!

Har i några veckor kört på en Airwell 9kW och allt verkar fint än så länge.

Jag har inga förbrukningssiffror att jämföra med från föregående ägare men det det ska bli intressant att se hur mycket vi drar på ett år.

Vi har i dagsläget en yta på ca 160 kvm men kommer ha 200 när utbyggnaden är klar.

/ Patrik

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!