Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fläktens hasitghet!  (läst 1080 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HKan1

  • Gäst
HKan1
Fläktens hasitghet!
« skrivet: 01 december 2019, 20:39:09 »
Hjälp!
Har en panasonic som verka strula lite nu.
Det är nämligen så att fläktens hasighet går inte att ändra när man kör på HEAT. Den körs på låghastighet! Har testat lägga den på auto, har testa höja och sänka, har bytt batteri, har stängt av hela pumpen och startat om, har rensat filter.
NÃ¥n som vet vad som kan vara felet?


Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Fläktens hasitghet!
« Svar #1 skrivet: 01 december 2019, 21:04:09 »
Om den har uppnått börvärdet du ställt in via fjärren så kan du inte reglera fläkthastigheten.
Enbart när den i läge HEAT producerar värme så går det reglera manuellt.
Prova ställ upp börvärdet några grader och vänta ca 5-10 minuter så bör du kunna prova.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

HKan1

  • Gäst
HKan1
SV: Fläktens hasitghet!
« Svar #2 skrivet: 05 december 2019, 21:31:45 »
Tack för svaret men jag har lagt tempen pÃ¥ 30 grader och rummet är typ 10 grader, sÃ¥ börvärdet är inte uppnÃ¥tt. Jag har ocksÃ¥ nu märkt att när jag har den pÃ¥  COOL, sÃ¥ gÃ¥r fläkten mycket snabbare! Väljer jag heat igen sÃ¥ gÃ¥r den lÃ¥ngsamt igen!

Utloggad Thompa71

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Partille
  • Antal inlägg: 610
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installatör/servicetekniker luft/luft
SV: Fläktens hasitghet!
« Svar #3 skrivet: 05 december 2019, 21:49:28 »
Du får troligen vänta 5-7 min innan maskinen levererar värme nog att höja fläkten efter senaste ändringen av tempvärdet.

Har en avkänning att den inte ökar hastigheten på fläkten innan den kan säkerställa att luften den blåser är över 34grader.

HKan1

  • Gäst
HKan1
SV: Fläktens hasitghet!
« Svar #4 skrivet: 05 december 2019, 21:58:56 »
Den har varit på nu i 3 dagar på max temp utan att fläkten ändrar hastighet :/

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Fläktens hasitghet!
« Svar #5 skrivet: 05 december 2019, 22:23:37 »
Kan vara köldmediebrist som gör att den inte får upp tillräcklig värme i innerdelen och då kan man inte höja fläkten.
Kontakta din återförsäljare så får dom kika på den
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Fläktens hasitghet!
« Svar #6 skrivet: 06 december 2019, 08:17:04 »
Jag håller med om köldmedelsbris detta är de typiska symptomen.
Men det kan vara givaren i innedelen oxå

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!