Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: MUZ a12yv blinkar 2 ggr pÃ¥ kretskortet  (läst 1083 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad manhalv

  • Less pÃ¥ vedhantering
  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
MUZ a12yv blinkar 2 ggr på kretskortet
« skrivet: 12 april 2011, 19:02:12 »
Hallå.
Har en pump som la av i December och nu fick jag för mig att ha igång den igen. Innerdelen larmar med 5 blinkningar och utedelen med 2 blinkningar. Efter att ha tittat runt på olika sajter får jag för mig att det lutar åt kompressorn eller nån lindning i utedelen. Fläkten är 6 år och jag undrar om nån bytt kompressor och vad det går lös på, om det är lönt vill säga. Jag har testat att starta om den flera ggr men den gör 3 försök och sen dör den. Enligt felkoden ska det vara overcurrent. Nån som har ideer?

Edit: Upptäckte idag att kablarna från kompressorn låg emot ett av rören, kablarnas isolering var borta och det var ett litet hål i röret där kablarna legat emot. Pratade med reparatören och det lät väl inget vidare när jag beskrev felet så det lutar åt tippen med pumpen:(
« Senast ändrad: 13 april 2011, 14:31:56 av manhalv »
Villa 1 1/2 plan 147kvm. Byggt -77, halvtaskig isolering, tvåglas, direktverkande el samt kamin. Ligger på 9000 kw i förbrukning plus 15 kubik ved. Har som mål att hitta en pump som låter mig slippa elda ner till -10 grader. Har nu en FH35 som sköter värmen, installerad av TS-Comfort

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!