Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Samsung Nordic Home 35 - undvik!  (läst 6238 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad midag

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
Samsung Nordic Home 35 - undvik!
« skrivet: 08 augusti 2021, 12:43:58 »
Köpte tyvärr två pumpar på rekommendation av min installatör. Han tjänade väl bäst på dem ...
Men vilket skräp! Kass manual som inte ens säger att pumpen saknar horisontell swing, och det står ingen annan stans heller. Vidare stängs fläkten av (trots manuellt vald hastighet) när börvärdet uppnåtts ... då flyttas ju ingen luft och det blir kallt (eller varmt) i andra änden av lokalen. Polarpumpen skriver "effektiv värmespridning" men hur skall det fungera?
Den oerhört simpla fjärren låter inte användare tveka länge innan den går tillbaka till default läge. Appen känns högst tveksam och det var en hel del tveksamheter vid uppkoppling, där man hoppade mellan app och Samsungs hemsida. Manualen är online, man får bara med en QR-kod till Samsung.com (där får man leta själv) och en ogiltig sökväg i text intill i häftet som medföljer.
Köp avrådes bestämt, även om de reas ut då den verkar vara utgående.
Nu måste jag ta fighten för att få dem utbytta till något som fungerar.
« Senast ändrad: 08 augusti 2021, 17:18:39 av midag »

Utloggad midag

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
SV: Samsung Nordic Home 35 - undvik!
« Svar #1 skrivet: 08 augusti 2021, 12:49:38 »
Då jag inte behöver horisontell swing är jag tacksam om någon känner till om/hur man kan tvinga fläkten att alltid gå.

Utloggad Thompa71

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Partille
  • Antal inlägg: 610
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installatör/servicetekniker luft/luft
SV: Samsung Nordic Home 35 - undvik!
« Svar #2 skrivet: 08 augusti 2021, 21:39:07 »
Jag vet ingen luft/luft som fortsätter på ”hög” fläktläge  när inställtvärde uppnåtts på värme.

 

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Samsung Nordic Home 35 - undvik!
« Svar #3 skrivet: 08 augusti 2021, 23:35:50 »
Modeller med cirkulation/kaminfunktion fortsätter blåsa på manuellt inställd fläktläge när temperaturen går över börvärde i värmedrift.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Samsung Nordic Home 35 - undvik!
« Svar #4 skrivet: 10 augusti 2021, 21:52:55 »
ännu en missnöjd samsung ägare
finns det några helnöjda?

besviken konsument

  • Gäst
besviken konsument
SV: Samsung Nordic Home 35 - undvik!
« Svar #5 skrivet: 09 april 2022, 18:56:15 »
Har också enorma problem med min pump.
Startar och stänger av sej själv, A.I funktionen har helt gone bananas och gav felaktiga värden, blåser alldeles för hög värme (ber om 19 får runt 30-35) och slutar inte blåsa utan står på konstans hela dagar, reparerad en gång men felen kvarstår. Det har till och med hänt att den börjat räkna uppåt och det sista efter bytt styrenhet var att nu kan jag inte reseta/clean filter.
Senast inatt har den stängt av sej så innerdelen är helt släckt men visar att den är igång via fjärrkontrollen. Butikschefen säger att det är okej att häva köpet men jag får själv stå för nedmontering,returfrakt och kommer inte bli ersatt för installationskostnader, förhöjda elräkningar etc fastän att konsumentköpslagen säger precis tvärtom.
Har till och med fått skriftligt från tillverkaren att pumpen är inte gjord för nordiskt klimat samt hänvisar att endast använda två lägen (heat och cool).

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!