Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: F1255-16 R EM Försöker förstÃ¥ och trimma  (läst 3136 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad swealland

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Jakobstad/Finlad
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: F1255-16 R EM Försöker förstå och trimma
« Svar #15 skrivet: 29 mars 2018, 15:42:58 »
Tack för ert engagemang!
Jag har stängt av nattsänkning för att återuppta det vid ett senare tillfälle. Måste förstå mer innan.
Fick även rätt så mycket kritik från andra i hushållet, jag säger raggsocka och Houdini, men det finns de som inte håller med. =)

Angående termostat nr 2 på utgående så kan den hänga ihop med att jag har pelletspannan för den karga finska vintern kvar. Den är en reserv när pannan tänker gå över på eltillskott, då slås den på automatiskt. Så den givaren kan ha att göra med min pelletspanna. Har inte fått svar från installatören ännu.

Lycka är att jag inte fått någon kompressorstart de senaste 40 timmarna.
Jag ställde om till till driftprioritering 25 vatten och 15 värme, då ser det bättre ut.
Däremot har jag fått dagtid, vad jag tro är självsvängningar. Försökte visa bilden, men vet inte hur, så jag bifogar bara.
Även lägger jag med senaste loggen (som är nästa 2 dygn lång)

Jo vi har energimätning och enligt den så "tjänar" jag en himlans massa pengar.
Enligt elmätaren så har pumpen dragit cirka 35-40 kwh medans pumpen gett cirka 150kwh

Försökt kontakta Nibe Finland, men den som jag skulle prata med har påsklov, så det får vänta till nästa vecka. Pannan går och vi har medelhavsvärme inomhus.

Jo, angående nattsänkning. Jag vill hellre frysa utanför duntäcket än att svettas utan täcket.. Men det blir då kanske bara ett par graders sänkning.
Glad PÃ¥sk!
Nibe F1255-16 R EM, 250m hål (20180322) + UKV100 + (Pellets Biomatic +50 styrs av Nibe HR10).
Hus köpt dec 2017, byggt 1900 med ganska dålig isolering - Ombyggt på 50-talet (Oljepanna) - Renoverat från 2007 (Pellets)
202m2 boyta i 2 plan, 78m2 ekonomiutrymmen/atelje (ca 10-15 grader), 70 m2 källare (ouppvärmd), 117 kvm vind (ouppvärmd). Luft/luft i köket (Mitsubishi MSZ-EF35VES 2011). Kakelugn på BV som eldas dagligen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!