Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Felkod E10  (läst 3328 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad smagola

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Felkod E10
« skrivet: 19 januari 2012, 13:17:53 »
Har en CRV123EH som krånglar. Den är nästan 7 år och har vid flera tillfällen blinkat rött när den stannat.
Den startar igen sedan jag först stängt av den och väntat några minuter. Installatören säger att det är en felkod E10 drivkretsfel i utedelen. Han påstår att det inte finns reservdelar till Sanyo nu mera. Min fråga:
Finns det ingen som kan byta ut detta kretskort? Måste jag skrota min värmepump?

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: Felkod E10
« Svar #1 skrivet: 19 januari 2012, 20:12:47 »
Ahlsell har kretskort till 123EHN 

Utloggad smagola

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felkod E10
« Svar #2 skrivet: 20 januari 2012, 14:53:10 »
Det var inte så populärt att som privatkund fråga om dom har kretskort. -Be din installatör att ringa upp- blev svaret. På Ahlsell kan man tydligen inte som privat få svar. Hur många kretskort kan det vara frågan om när felkoden är E10? Har inte leverantören skyldighet att tillhandahålla reservdelar åtminstonde 15 år.
En pump ska enligt deras egen instuktionsfilm hålla så länge. Min är ju knappt 7 år. Jag kanske verkar gnällig, men det verkar som att man tvingas till att köpa en ny pump. Då gör man ju ingen ekonomisk besparing.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Felkod E10
« Svar #3 skrivet: 20 januari 2012, 16:28:55 »
Tror regeln är att det ska finnas reservdelar under en tioårsperiod men är inte helt säker.

maila till Scanoffice i Finland då dom har tillgång till reservdelar till Sanyo , www.scanoffice.se
Reservelar till sanyo är dyrt kan jag bara förvarna om !!!
Eller be din installatör/montör handla ut den från Ahlsell
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad MekoBengt

  • Ju varmare dess bättre
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Vargön
  • Antal inlägg: 32
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Felkod E10
« Svar #4 skrivet: 08 april 2012, 18:02:52 »
Hade samma felkod på min pump, och problemet var även att den avfrostade i tid och otid. Felet var NTC sensorn på kondensor. Visade helt galet, köpte en på Ahlsell via en kontakt i rörsvängen.
Falu hus i sutteräng från -79 med takvärme, öppen spis i köket, värmer de bägge boplanen på 230 kvm med en Panasonic HZ25 UKE, samt källarplan och garage på 130 kvm med en Sanyo KRV 123.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 212
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!