Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: UnderhÃ¥llsvärme 10 grader MUZFH25 och MUZ-SF35  (läst 613 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SDH

  • Gäst
SDH
Underhållsvärme 10 grader MUZFH25 och MUZ-SF35
« skrivet: 14 februari 2024, 13:57:19 »
Hej

Vi har 1 st MUZ-FH25VEHZ och 1 st MUZ-SF35VEH i vår sommarstuga. Vi kör dem på lägsta temperatur under vintern dvs 16 grader. Jag råkade läsa i en tidning att en del luft/luft pumpar även har funktionen "underhållsvärme" som ger ca 10 grader. Är det någon som vet om MUZ-FH25VEHZ och MUZ-SF35VEH har denna funktionen och hur man isf aktiverar den?

Om funktionen inte finns, kan man på något sätt uppdatera/byta programvara för att få funnktionen?

Tacksam för hjälp, Daniel

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Underhållsvärme 10 grader MUZFH25 och MUZ-SF35
« Svar #1 skrivet: 14 februari 2024, 16:15:00 »
FH´n har det inte men SF´n kan ha det
man ser det på fjärrkontrollen

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9643
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Underhållsvärme 10 grader MUZFH25 och MUZ-SF35
« Svar #2 skrivet: 14 februari 2024, 16:43:18 »
I I-save-läget är det möjligt att välja 10 grader som lägst på SF35.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad kWhalp

  • Försöker bli
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 1734
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Energi- och VP-nörd
SV: Underhållsvärme 10 grader MUZFH25 och MUZ-SF35
« Svar #3 skrivet: 14 februari 2024, 18:05:56 »
Min FH25:a går att sätta på lägst 10°C i MELCloud-appen, men ej på fjärrkontrollen om jag minns rätt?

Garagetemperaturen sjunker iaf under 16°C när jag provat, så nåt "bra" gör den.
« Senast ändrad: 14 februari 2024, 18:07:55 av kWhalp »

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Underhållsvärme 10 grader MUZFH25 och MUZ-SF35
« Svar #4 skrivet: 14 februari 2024, 18:29:43 »
Har man wifi modulen till FH och är ansluten så kan man mycket riktigt steglöst välja temperatur ner till 10 grader.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad kWhalp

  • Försöker bli
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 1734
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Energi- och VP-nörd
SV: Underhållsvärme 10 grader MUZFH25 och MUZ-SF35
« Svar #5 skrivet: 16 februari 2024, 07:09:20 »
Lol, jag kan sätta 10°C på fjärrkontrollen trots allt?
Och den håller 10°C så det är ingen fluke!

Är det Wifi-modul-tillägget som gör detta? Eller att jag gjort uppdatering via Wifi?

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Underhållsvärme 10 grader MUZFH25 och MUZ-SF35
« Svar #6 skrivet: 16 februari 2024, 12:07:43 »
Fjärrkontrollen ändrar sig inte om du ändrar via appen då fjärren bara kan sända.
Nu kan det vara så att FH har en i Save knapp på fjärren och då blir det 10 grader.
Fick för mig att den knappen inte fanns på FH men då är det på FD den inte finns.

Kan du stegvis gå från tex 20 grader på fjärren ner till 10 grader ?
Borde inte gÃ¥ via fjärren men gÃ¥r via appen , annars mÃ¥ste jag gÃ¥ till minnesdoktorn  ::)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad kWhalp

  • Försöker bli
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 1734
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Energi- och VP-nörd
SV: Underhållsvärme 10 grader MUZFH25 och MUZ-SF35
« Svar #7 skrivet: 16 februari 2024, 13:31:46 »
Fjärrkontrollen ändrar sig inte om du ändrar via appen då fjärren bara kan sända.
Nu kan det vara så att FH har en i Save knapp på fjärren och då blir det 10 grader.
Fick för mig att den knappen inte fanns på FH men då är det på FD den inte finns.

Kan du stegvis gå från tex 20 grader på fjärren ner till 10 grader ?
Borde inte gÃ¥ via fjärren men gÃ¥r via appen , annars mÃ¥ste jag gÃ¥ till minnesdoktorn  ::)


Well, jag har trickfilmat filmen nedan, så du behöver ej gå till minnesdoktorn.... (eller så är det för att jag har FE25VE2 !!?)

(Kan gå stegvis hela vägen till 10°C i appen).

« Senast ändrad: 16 februari 2024, 15:34:56 av kWhalp »

SDH

  • Gäst
SDH
SV: Underhållsvärme 10 grader MUZFH25 och MUZ-SF35
« Svar #8 skrivet: 19 februari 2024, 16:57:15 »
Hej!

Ett stort TACK för alla tips och trix. Fråga ang Wifi-modul - funkar den till både MUZ-FH25VEHZ och MUZ-SF35VEH? Vad kostar en sådan och var kan jag köpa den?

Mvh, D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!