Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: NÃ¥gon som har erfarenhet av Värmepumpsgruppen Mitt AB MälarSpa i Eskilstuna?  (läst 4506 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Slog till på en pump och installatören blev Värmepumpsgruppen Mitt AB MälarSpa.

Någon som har haft med detta bolag att göra och har något att säga om dom?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Borde du inte ställt frÃ¥gan innan du beställer  ::)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Borde du inte ställt frÃ¥gan innan du beställer  ::)

Visste inte vem som skulle göra installationen då jag köpte den genom Elon, trodde först det var en Stockholmsfirma som jag hört bra saker om men arbetet tilldelades denna firma.
Men all feedback, om det finns någon, är välkommen. Val av installatör är minst lika viktigt som val av pump anser jag.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Är det Robban eller Peter som kommer så har du fått en bra installatör.

Mvh
D

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Visste inte vem som skulle göra installationen då jag köpte den genom Elon, trodde först det var en Stockholmsfirma som jag hört bra saker om men arbetet tilldelades denna firma.
Men all feedback, om det finns någon, är välkommen. Val av installatör är minst lika viktigt som val av pump anser jag.

Stämmer bra att installatören är minst lika viktigt  tummenupp
Då är jag även med på din frågeställning
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Är det Robban eller Peter som kommer så har du fått en bra installatör.

Mvh
D

Får hoppas att det är någon av dessa två som dyker upp i veckan då.
Man är alltid lite nojjig när man läggs i händerna på installatörer, visst finns det många bra som lägger några minuter extra på att någon som ska sitta 10-15 år på väggen blir snyggt monterat. Men med tanke på antalet taffliga installationer man ser där det ser ut som sakerna kastats upp på väggen i farten så blir man lite orolig.

Men, vi får se, kanske blir positivt överaskad.
Kanske får lova bort en flarra brunt om dom lägger lite extra tid och fokuserar på kvalitet framför tid.

Slänger upp lite kort på installationen i en ny tråd senare.

Utloggad boek

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 426
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Klimatrealist
De har monterat mina samtliga tre värmepumpar under åren och jag har inget annat än gott att säga. Företaget rekommenderas å det varmaste!
Enplanshus i mälardalen, byggt -65 100kvm + källare 100kvm. 2007-07-10 kompletterat med elektrisk VVB 80 liter. Sparar därmed mer än 50% av elförbrukningen för tappvarmvatten jämfört med elpatronerna i den gamla pannan från -65. Egentillverkad termostatstyrd luftsolfångare på 5,0 kvm till gillestugan och källaren. Fläkten till denna är varvtalsstyrd med PWM-teknik. 2014-12-23 installerat Mitsu Q Heat SE 665 på bostadsplanet. Ersatte Sanyo som lagt av. 2008-06-25 installerat LLVP i gillestugan Panasonic NE9GKE.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Dom kanske läser pÃ¥ forumet och har listat ut vilken elon pump det handlar om och dÃ¥ lär det garanterat läggas lite extra krut pÃ¥ noggrannhet för att inte fÃ¥ dÃ¥lig reklam pÃ¥ ett forum  ;)

Vore märkligt om en flaska skulle vara avgörande om det blir ett bra jobb eller inte !!!!

SÃ¥g att boek flikade in när jag skulle posta och det verkar ganska lugnt för din del Benny  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Det är sant TS, en flaska ska inte göra någon skillnad.
Men de gånger man blivit nöjd, vare sig det rör service på bil eller att man haft en elektriker som man ser älskar att göra bra installationer så tycker jag det är värt mkt.
Man bör belöna de som gör ett bra jobb, antingen genom att maila deras chef och be att dom får en bra julbonus eller på något annat sätt.

Jag har själv personalansvar och vet ju kul det är när någon bemödar sig ringa upp eller maila om en tjänst fungerat bra och man får leverera det till personalen.

Och tack för kommentaren boek. Ska bli spännande att följa hur detta går till.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Ja men det ska ske i efterhand  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad 1looser

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
De installerade 2st Mitsu LN25 hos mig i somras. Fyndade dessa när Elon skyfflade ut allt vad Mitsubishi hette och stod plötsligt i behov av någon som kunde sätta dem på plats. Bor i Sthlm och det var efter förra sommarens värmebölja rejält långa väntetider hos firmor som gav klart blandade intryck vid kontakt
 dontknow

Fick så tag på MälarSpa och efter att ha pratat med Håkan ett par omgångar dröjde det inte länge innan jag slog till med en bokning. Installationen var allt annat än standard då jag ville ha dold rördragning till huset samt uteburkarna monterade på ett fristående förråd. Hade på förhand grävt ner avloppsrör samt rivit panel på huset för att åstadkomma detta.

Installatören körde frÃ¥n Eskilstuna, kom pÃ¥ utsatt tid och var extrautrustad med ett klockrent mindset. Här sÃ¥g vi minsann inga problem utan bara möjligheter. SÃ¥nt gillar vi och resultatet blev därefter  "love"

Har nu kört pumparna pÃ¥ sÃ¥väl AC som värme och det fungerar klockrent. Installationen blev minst lika snygg som jag hoppats pÃ¥ och det gÃ¥r inte att ge dem annat än 5 pinnar av 5 möjliga   tummenupp

Johan333

  • Gäst
Tja,

De installerade värmepump hos mig. Kan verkligen inte rekommendera dem! Installatören verkade inte veta vad han höll på med, tog två hela dagar att installera något som skall ta 1/2 dag, lämnade saker ogjort, kollade inte att allt fungerade och fick inte ens någon återkoppling. Faktura fick jag men det funkar fortfarande inte! Så undvik dessa skojare till varje pris!
 >:(

Utloggad 1looser

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Det lÃ¥ter helt knas, Johan!   :o

Jag löste beställning m.m genom Håkan. Föreslår att du slår honom en signal. Var väldigt service minded i all kontakt som vi hade.

I din sits hade jag velat ha ut en annan installatör för att kika på jobbet. Vet inte om det finns PM-funktion på forumet men jag delar gärna namnet på killen som installerade mina pumpar.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!