Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Frusen Sanyo 93  (läst 8234 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Airwolf

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
Frusen Sanyo 93
« skrivet: 26 februari 2007, 11:56:43 »
Hej

Undrar vad som saknas när det ser ut så här, installerad för en vecka sen av behörig.Bilden är tagen när det var - 8C.

Utloggad Sparare

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 475
  • Karma +2/-3
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #1 skrivet: 26 februari 2007, 13:31:59 »
Hej

Undrar vad som saknas när det ser ut så här, installerad för en vecka sen av behörig.Bilden är tagen när det var - 8C.

Det saknas en kontakt med din behöriga installatör.
Det ser ut som en balja med is under pumpen. Har du fÃ¥tt den full under samma vecka?   Sc:,h


Utloggad Airwolf

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #2 skrivet: 27 februari 2007, 11:58:48 »
Kontakt med den behörige installatören togs två dagar efter installationen,har fått en del olika mer eller mindre fantasieggande förslag.avfrosta med varmvatten, köra självdiagnostik, att kontakta Sanyo support,vid fråga ifall det är mitt bord så fick jag svaret att det är inte så lätt det här.undrar ifall det finns någon där ute som kann peka på felet.Plastbunken blir full på fyra dagar.

Utloggad mansan

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 215
  • Karma +0/-0
  • Värmepumpar är krÃ¥ngligt!
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #3 skrivet: 27 februari 2007, 17:28:20 »
Frostar den av överhuvudtaget ??

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #4 skrivet: 27 februari 2007, 17:33:55 »
förmodligen köldmediebrist,beroende på modell kanske det ska vara en värmekabel i botten som inte är monterad Sc:,h

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #5 skrivet: 27 februari 2007, 18:40:09 »
Jag tror att det där är Nortkingens Fujitsu ;D Han törs bara inte tala om det.
Har ni tagit bort det finmaskiga plastnätet som ibland förekommer bakom batteriet, det har ibland en förmåga att bygga på is på det nätet som sen inte nås av batteriet vid avfrostning.
mvh
Thomas
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #6 skrivet: 27 februari 2007, 19:09:49 »
Jag tror att det där är Nortkingens Fujitsu ;D Han törs bara inte tala om det.
Har ni tagit bort det finmaskiga plastnätet som ibland förekommer bakom batteriet, det har ibland en förmåga att bygga på is på det nätet som sen inte nås av batteriet vid avfrostning.
mvh
Thomas




Hehe känn lugnet Nocrian är helt isfri.....   :-*



//Krister   *vinkar*
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Sparare

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 475
  • Karma +2/-3
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #7 skrivet: 27 februari 2007, 22:41:00 »
Kontakt med den behörige installatören togs två dagar efter installationen,har fått en del olika mer eller mindre fantasieggande förslag.avfrosta med varmvatten, köra självdiagnostik, att kontakta Sanyo support,vid fråga ifall det är mitt bord så fick jag svaret att det är inte så lätt det här.undrar ifall det finns någon där ute som kann peka på felet.Plastbunken blir full på fyra dagar.

Fyra dagar efter installationen blev bunken full med is och avfrostade mao friskt. Varför tog du då kontakt med installatör två dagar efter installation? Jag fattar inte hur det hänger ihop riktigt. Vad var det för fel då?

Utloggad Airwolf

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #8 skrivet: 28 februari 2007, 11:16:19 »
Det såg ut ungefär likadant efter två dagar det var anledningen,sedan att jag tog bilden efter ytterligare några dagar. jag förstår inte vad det har med påfrysningen att göra.utan vad jag vill ha är ett utlåtande av folk med kunskaper om värmepumpar i synnerhet.

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #9 skrivet: 28 februari 2007, 16:42:03 »
Det ser inte ut som att det sitter någon värmekabel i tråget

Utloggad Mr.Panasonic

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 146
  • Karma +1/-0
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #10 skrivet: 06 mars 2007, 18:22:58 »
Hej

Jag har nu haft 5st såna här 4 st har jag fått ordning på genom att montera avfrostningsgivaren som ej satt på plats. Den sista bråkar jag med fortfarande.jag funderar på att göra en omfyllnad av gasen.

om avrostingsgivaren sitter pÃ¥ plats ser du enkelt genom att lyfta pÃ¥ locket montera bort fronten för att sedan montera bort den högra sidoplÃ¥ten OBS!!!!  dra ej i sladden till givaren även om du hittar rätt. Utan montera bort plÃ¥ten sÃ¥ att du verkligen är säker pÃ¥ om den satt pÃ¥ plats eller inte

Lycka till  *vinkar* (80% Chans ??)

PS. Värmekabel behövs inte på SANYO
« Senast ändrad: 06 mars 2007, 18:28:02 av Mr.Panasonic »

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #11 skrivet: 06 mars 2007, 18:31:43 »
Hej

Jag har nu haft 5st såna här 4 st har jag fått ordning på genom att montera avfrostningsgivaren som ej satt på plats. Den sista bråkar jag med fortfarande.jag funderar på att göra en omfyllnad av gasen.

om avrostingsgivaren sitter pÃ¥ plats ser du enkelt genom att lyfta pÃ¥ locket montera bort fronten för att sedan montera bort den högra sidoplÃ¥ten OBS!!!!  dra ej i sladden till givaren även om du hittar rätt. Utan montera bort plÃ¥ten sÃ¥ att du verkligen är säker pÃ¥ om den satt pÃ¥ plats eller inte

Lycka till  *vinkar* (80% Chans ??)

PS. Värmekabel behövs inte på SANYO


Öhh vad skiljer Sanyo frÃ¥n övriga luft/luft-vp eftersom den inte behöver värmekabel?? Sc:,h  Har den slitsat bottentrÃ¥g eller?



//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #12 skrivet: 06 mars 2007, 18:38:49 »
det är ingen fujitsu vi talar om nu.......nu talar vi värmepump...... >:D

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #13 skrivet: 06 mars 2007, 21:20:33 »
Du mener vel fryse pumpe  ;)
Raptus
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Frusen Sanyo 93
« Svar #14 skrivet: 06 mars 2007, 21:24:57 »
Var kom norrmännen in i bilden??? >:D >:D >:D >:D *vinkar* :D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 480
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!