Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Pump gÃ¥r inte  (läst 6001 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pumples

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Pump går inte
« Svar #15 skrivet: 30 oktober 2018, 11:18:38 »
Är det inte 5års garanti på din pump ?
Jo,helt rätt. (läs svar till Daikin)

Utloggad Pumples

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Pump går inte
« Svar #16 skrivet: 30 oktober 2018, 11:33:10 »
Om installatören har garantiregistrerat pumpen hos oss så är det 5 års garanti. Garantin gäller dock inte skador orsakade av skitit radiatorvatten utan den gäller endast för ursprungsfel.

Med vänlig hälsning
Daikin
Hej igen. Om nu pumpen Är så känslig så är det ju känt från Daikins sida. Tycker själv inte vattnet är så skitigt,ser bara sotaktigt ut i pumpen. Dock så är, tycker jag att lagringen skall vara betydligt bättre dock,om man nu ser till känsligheten. Problemet jag har med garantin är att installatören har registrerat min pump som bergvärmepump och fel modell. Tycker ändå Daikin ska kunna ta kretskort på garantin när jag ändå kan visa pumpen fysiskt. Står iallafall installations datum på garantin. Jag kan ju liksom inte ansvara för att installatören uppger rätt uppgifter.

Utloggad Pumples

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Pump går inte
« Svar #17 skrivet: 30 oktober 2018, 11:46:03 »
Radiatorvatten skall spolas ut och systemet skall sköljas vid installation. Det framgår av installationsmanualen.
Renhetskrav på värmebärare gäller alla tillverkare.
Se problemen med flödesbrytaren i Mitsubishis egna tank, magnetit samlas vid magneterna i brytaren.
Det är absolut inte ursprungsfel om en cirkulationspump går sönder p.g.a. Skitigt radiatorvatten.

/Daikin
Hej.
Urspolat blev hela systemet vid installationen och dessutom har jag själv spolat systemet en gÃ¥ng per Ã¥r. Bytte ut ved panne system dÃ¥ akk.tankar gjort sitt mot detta luft vatten dÃ¥ jag ansÃ¥g denna pump höll effektivt mässigt. Sett till det har jag varit nöjd 😊 när den fungerat problemfritt. Hoppas den gör det framöver. Iallafall varmt och skönt inomhus nu och varmt härligt vatten 💦. Mvh

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Pump går inte
« Svar #18 skrivet: 30 oktober 2018, 14:34:39 »
Hej igen. Om nu pumpen Är så känslig så är det ju känt från Daikins sida. Tycker själv inte vattnet är så skitigt,ser bara sotaktigt ut i pumpen. Dock så är, tycker jag att lagringen skall vara betydligt bättre dock,om man nu ser till känsligheten. Problemet jag har med garantin är att installatören har registrerat min pump som bergvärmepump och fel modell. Tycker ändå Daikin ska kunna ta kretskort på garantin när jag ändå kan visa pumpen fysiskt. Står iallafall installations datum på garantin. Jag kan ju liksom inte ansvara för att installatören uppger rätt uppgifter.

Det är inte frågan om att just denna pump är speciellt känslig för magnetit. Det gäller alla cirkulationspumpar av lågenergityp. Samma som vissa tillverkare har problem med flexslangar och magnetit.
Vad gäller garantiregistreringen så är jag inte säker på att det är rätt det du skriver.
Vid registrering matchas produkt mot serienummer i databasen och en sådan kombination som du beskriver skall inte kunna ske.

Mvh
Daikin

Utloggad Pumples

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Pump går inte
« Svar #19 skrivet: 31 oktober 2018, 07:04:26 »
Det är inte frågan om att just denna pump är speciellt känslig för magnetit. Det gäller alla cirkulationspumpar av lågenergityp. Samma som vissa tillverkare har problem med flexslangar och magnetit.
Vad gäller garantiregistreringen så är jag inte säker på att det är rätt det du skriver.
Vid registrering matchas produkt mot serienummer i databasen och en sådan kombination som du beskriver skall inte kunna ske.

Mvh
Daikin
Har tydligen iallafall hänt i detta fall enligt supporten som mitt nuvarande service företag varit i kontakt med.
Mvh Peter

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Pump går inte
« Svar #20 skrivet: 31 oktober 2018, 07:15:35 »
Har tydligen iallafall hänt i detta fall enligt supporten som mitt nuvarande service företag varit i kontakt med.
Mvh Peter


Vänligen skicka mig ett PM med dina uppgifter samt serienummer och beteckning på inomhus + utomhusenhet.
Med vänlig hälsning
Daikin

Utloggad Pumples

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Pump går inte
« Svar #21 skrivet: 31 oktober 2018, 08:05:41 »

Vänligen skicka mig ett PM med dina uppgifter samt serienummer och beteckning på inomhus + utomhusenhet.
Med vänlig hälsning
Daikin
Ok. Jag skickar dig uppgifterna. Tack
Mvh Peter

Utloggad Pumples

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Pump går inte
« Svar #22 skrivet: 01 november 2018, 17:01:59 »
Hej igen alla glada .
Har haft kontakt med Daikin och har efter samtal löst alla
problem som varit med registrering och problem med våran
pump.
Jag vill speciellt tacka Tomas Wiak för sitt engagemang och
tillmötesgående i dessa frågor. TACK
Med dessa ord sagda så säger jag tack för denna gång.

MVH Peter
« Senast ändrad: 01 november 2018, 17:40:37 av Pumples »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!