Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Hero msz-LN25 2018 vs Msz-fd35va 2007  (läst 1865 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kylteknikern123

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hero msz-LN25 2018 vs Msz-fd35va 2007
« skrivet: 29 oktober 2018, 19:20:30 »
Hej

Blir inte klok på detta då jag googlat en hel del, jag kan köpa en helt ny Hero LN25VGHZ till en bra peng, mina föräldrar har idag en Mitsubishi FD35VA installerad 2008, på innedelen står det tillverkad 2007.11.

Finns det någon vits med att lägga pengar o köpa heron o byta ut fd35an? Jag vill ju inte dom ska få mindre effekt i heron än vad dom har, tycker jag får fram olika när jag googlar, vad säger ni? Fd35an är ju ändå 10 år gammal men det finns ju ingen vits o köpa 25an även om den är billig och så får dom en pump som klarar det när de e kallt sämre, eller hur står sig dessa 2 mot varandra?


Tacskam för åsikter

Mvh

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Hero msz-LN25 2018 vs Msz-fd35va 2007
« Svar #1 skrivet: 29 oktober 2018, 19:57:11 »
Finns ingen direkt ”vinst” med att byta ut en fullt fungerande FD35 mot en LN25.

En del byter dock ut maskiner precis som när dom byter bil eller soffa, för att det känns bra även om bilen fungerade och soffan var hel och fin :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad kWhalp

  • Försöker bli
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Umeå
  • Antal inlägg: 1717
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Energi- och VP-nörd
SV: Hero msz-LN25 2018 vs Msz-fd35va 2007
« Svar #2 skrivet: 29 oktober 2018, 20:24:27 »
Hej

Blir inte klok på detta då jag googlat en hel del, jag kan köpa en helt ny Hero LN25VGHZ till en bra peng, mina föräldrar har idag en Mitsubishi FD35VA installerad 2008, på innedelen står det tillverkad 2007.11.

Finns det någon vits med att lägga pengar o köpa heron o byta ut fd35an? Jag vill ju inte dom ska få mindre effekt i heron än vad dom har, tycker jag får fram olika när jag googlar, vad säger ni? Fd35an är ju ändå 10 år gammal men det finns ju ingen vits o köpa 25an även om den är billig och så får dom en pump som klarar det när de e kallt sämre, eller hur står sig dessa 2 mot varandra?


Tacskam för åsikter

Mvh


Har ni gott om deg och gillar ny teknik och snygga värmepumpar så köp Hero!  tummenupp


Annars är det ekonomiskt mest fördelaktigt att köra slut på en så bra pump som Mitsubishi Fd35.

Det är ju för varje år som den håller ihop utan reparationer som man får rejält med payback.
Visst, COP skiljer till Herons fördel, men du får aldrig igen investeringen pumparna sinsemellan.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!