Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning - medan du läste inläggen, hann 11 nya svar postas i ämnet. Du kanske bör se över ditt inlägg.
Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Peter Ekelund
« skrivet: 01 januari 2020, 13:00:12 »

Har kört ett tag nu med låst MAC adress och har inte tappat kontakten någon gång sedan dess. Glad att det funkar!
Skrivet av: StefanAnd
« skrivet: 15 november 2019, 10:33:43 »

Upplever samma problem som ni andra med tappad kontakt med internet. Min anläggning är en vecka gammal. Har kontaktat min säljare som föreslog att låsa IP mot MAC adressen på connectburken. Får se hur det blir...

Låsa IP mot MAC har jag redan testat. Fungerar lika dåligt.
Tappar alltid kontakten efter någon vecka.
Har även testat att pinga den kontinuerligt, fungerar inte heller.

Bästa ful-lösningen låter som att boota om den lite då och då, kanske med ett relä på matningen till internetmodulen.
Skrivet av: Peter Ekelund
« skrivet: 14 november 2019, 14:13:05 »

Upplever samma problem som ni andra med tappad kontakt med internet. Min anläggning är en vecka gammal. Har kontaktat min säljare som föreslog att låsa IP mot MAC adressen på connectburken. Får se hur det blir...
Skrivet av: Erik Lindgren
« skrivet: 12 november 2019, 11:50:09 »

Nu ger vi upp!!! CTC klarar inte att få Connect+ att fungera. Synd men jag måste varna för Connect+ som inte i vårt fall fungerar! Problem! Problem! Vi har haft diskussion med lokale leverantören, CTCs servicepartner, CTC centralt (Naim Peci) De har ingen lösning eller ens förslag på varför det inte fungera för oss. Övrig anslutning fungerar utmärkt (solceller temperaturmätning med mera).
Skrivet av: Erik Lindgren
« skrivet: 30 oktober 2019, 16:10:20 »

Vi har Bahnhof som internetleverantör med deras modem samt för närvarnde Omni Jensen som router(Connect+ fungerade på lika illa med andra routrar). Allt annat fungerar bra. Ett ytterligare sätt att aktivera connect+ som ofta fungerar för mig är att i panelen skifta internetinställningen mellan dynamisk och fast ip ett par gånger. MEN detta går inte att göra på fjärr men jag slipper öppna burken. Jag hoppas att CTC tar detta problem med Connect+ på allvar! Det är meningslöst att ha en fjärrstyrning som inte fungerar!
Skrivet av: HG431
« skrivet: 30 oktober 2019, 14:00:11 »

Även vi har exakt samma problem. Har varit kontakt med CTC service (service@enertech.se) men de har inte lyckats lösa detta. Problem har varit i över ett år. Vi har flera utrustningar anslutna till samma modem och router som fungerar utan problem. Vad händer?

Jag har inte varit i kontakt med CTC men det låter ju inte som det är någon mening med det. Systemet är ca 5år så jag antar att jag inte har någon garanti.
Min enda observation är att internetmodulen helt försvinner från nätverket (finns inte med i routerns lista längre).
Har en plan.
1. Pingar internetmodulen från en raspberri pi en gång i minuten, det kanske hjälper för att hålla den vid liv (tror inte på detta)
2. När enheten inte svara på ping så bootar jag om den med hjälp att ett litet relä som jag tänkte koppla in på sladden till internetmodulen. Känns väldigt fult men borde fungera.
Skrivet av: Erik Lindgren
« skrivet: 30 oktober 2019, 11:11:19 »

Även vi har exakt samma problem. Har varit kontakt med CTC service (service@enertech.se) men de har inte lyckats lösa detta. Problem har varit i över ett år. Vi har flera utrustningar anslutna till samma modem och router som fungerar utan problem. Vad händer?
Skrivet av: HG431
« skrivet: 29 oktober 2019, 22:54:19 »

Hej.

Har någon av er som har internetmodulen och GSi 12, eller övrig pump problem med att internetmodulen tappar anslutningen efter ett tag. Modulen måste då startas om manuellt genom att rycka kabeln från panelen eller genom att helt enkelt starta om pumpen. Jag har gett upp detta ärende mot CTC. De verkar inte ta något ansvar alls för denna produkt.

Har precis samma problem som dig. Internet modulen tappar anslutning efter ett tag. Kan ta allt mellan 1 dag till tre veckor.
När jag rycker kabeln mellan panelen och internetmodulen så fungerar det igen. Är jag inte hemma får jag ringa grannen som kommer och drar huvudströmmen till huset för att få igång modulen igen.
Vad får du för svar från CTC? Har det löst sig?
Skrivet av: GSi 12
« skrivet: 22 mars 2019, 19:18:42 »

Hej.

Har någon av er som har internetmodulen och GSi 12, eller övrig pump problem med att internetmodulen tappar anslutningen efter ett tag. Modulen måste då startas om manuellt genom att rycka kabeln från panelen eller genom att helt enkelt starta om pumpen. Jag har gett upp detta ärende mot CTC. De verkar inte ta något ansvar alls för denna produkt.
Skrivet av: ferlin
« skrivet: 12 mars 2019, 15:52:38 »

Intressant, har precis startat en tråd om liknande problem. Vad fick du för felmeddelande när du inte fick kontakt med Internetmodulen?


Tja, vet inte om du löst problemet, men annars.

1. kontrollera så att dioderna blinkar för den port du kopplat in pumpen i.
2. logga in i routerns webbgränssnitt och se om den syns där
   -> i menyn advanced ska det finnas en en knapp för att visa statistik, där får du en överblick på vad som är kopplat till de olika nätverksportarna (sidan 150 i manualen).

 - > I menyn Attached Devices listas alla enheter som är anslutna till routern, både via tråd och via wifi (sidan 156 i manualen).
Skrivet av: guess
« skrivet: 26 september 2018, 13:26:46 »

Problemet är löst!
Det var mitt stadsnät, Utsikt, som hade spärrat port 5000 (den port hos CtC som kommunicerar med CtC connect) för Privatpersoner!!
Efter lite mailande hit och dit så har de nu öppnat port 5000 även för privatpersoner, så nu fungerar CtC Connect som det var tänkt
Tack för alla svar
Skrivet av: Trycklöst
« skrivet: 05 september 2018, 20:37:07 »

Tja, vet inte om du löst problemet, men annars.

1. kontrollera så att dioderna blinkar för den port du kopplat in pumpen i.
2. logga in i routerns webbgränssnitt och se om den syns där
   -> i menyn advanced ska det finnas en en knapp för att visa statistik, där får du en överblick på vad som är kopplat till de olika nätverksportarna (sidan 150 i manualen).

 - > I menyn Attached Devices listas alla enheter som är anslutna till routern, både via tråd och via wifi (sidan 156 i manualen).
Skrivet av: guess
« skrivet: 24 augusti 2018, 13:44:57 »

Hej
Jag har problem att parkoppla min GSi-12 (installerad juni 2018)
När jag kopplar in min nätverkskabel och skall parkoppla så får jag ingen kontakt med internetboxen
Jag har nätverkskabel in i en modern gigabitrouter (Netgear Nighthawk)
Jag har fiber 250/100
Kopplar jag ur min nätverkskabel och istället kopplar in en router för mobilt bredband(Huawei från Tele2) så hoppar parkopplingen igång på direkten.
Någon som kan hjälpa mig att lösa detta problem?
CTC kan inte!

regards

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!