Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Panasonic luft-luft till vattenburen fläktkonvektor?  (läst 324 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Frikost

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Panasonic luft-luft till vattenburen fläktkonvektor?
« skrivet: 18 november 2023, 18:03:17 »
Hej! jag har en panasonic luft-luft med brunnen kompressor. Hur rimlig är tanken att (när köldmedierören är tömda) att koppla in den på det vattenburna systemet från min luft-vatten? Anledningen är att jag håller på att installera golvvärme i den andra delen av huset där jag renoverar och känner inte att jag kommer orka med att lägga golvvärme i den biten där luft-luft pumpen sitter idag. Men skall göra det om ett par år.

Fläktläget fungerar fint på innedelen men jag ser en del problem.
1:Rören ser ut att vara av aluminium i själva kylelementet. Kan det bli korrosion iom detta?
2:Rören är 1/4" och 3/8" så jag är rädd att det skulle bli en massa oväsen eller för dåligt flöde. Å andra sidan kan man skarva precis utanför innedelen och då är det bara några decimeter innan det delar på sig. Men 6,x mm känns väl lite.

Jag vet att det finns ändamålsenliga fläktkonvektorer men det hade varit ganska skönt att slippa köpa en sådan eftersom det är tillfälligt men det är ju inte värt en vattenskada att snåla in på.

Vad tror ni?


 

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!