Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: 3:e vintern med luftvärmepump - erfarenhet och vad jag skulle göra om  (läst 6888 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad skarj

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-2
Anar att du bor hyfsat nära Umeå då du nämner Nolia, Elgiganten säljer FH35 för 11395, var in och frågade för några dagar sedan, ska inte tillkomma mer än 5895 (innan avdrag för rot) för montering inom 2 mil från Elgiganten, är själv inne på just detta.

Tror själv inte att det blir billigare under Nolia, men har haft fel förr:)

Utloggad Alva10

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
Japp bor i Örnsköldsvik, ringde å kolla med Elgiganten och firman som monterade heter infocare
« Senast ändrad: 13 februari 2019, 14:02:03 av Alva10 »
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad skarj

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-2
Aha, borde ju vara samma deal där, fick inte fram vilka de använder här, men skulle vara någon lokal firma via Infocare (som tydligen sköter allt praktiskt vid ev. problem under garantin också). Gissar att de anlitar "riktiga" firmor på den lokala marknaden, de känns lite för stora för att riskera att sammarbeta med någon skummis:) Men, gissning som sagt.

Blev själv lockad av priset, men enligt en annan tråd, så har jag utrymmesbrist där jag vill ha innedelen. Dessutom blir det nära till utedelen, har läst att för korta rör kan ge problem, om det är sant har jag ingen aning om, vet bara att för långa rör inte gynnar effektiviteten.

Utloggad Alva10

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
Aha, borde ju vara samma deal där, fick inte fram vilka de använder här, men skulle vara någon lokal firma via Infocare (som tydligen sköter allt praktiskt vid ev. problem under garantin också). Gissar att de anlitar "riktiga" firmor på den lokala marknaden, de känns lite för stora för att riskera att sammarbeta med någon skummis:) Men, gissning som sagt.

Blev själv lockad av priset, men enligt en annan tråd, så har jag utrymmesbrist där jag vill ha innedelen. Dessutom blir det nära till utedelen, har läst att för korta rör kan ge problem, om det är sant har jag ingen aning om, vet bara att för långa rör inte gynnar effektiviteten.

Jag mailade infogade nu och frågade om de har egna kyltekniker eller om de anlitar lokala firmor :)
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad skarj

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-2
Skvallra gärna, jag är också nyfiken:) Tänkte ringa dem, men det såg mest ut som det var affärspartners som de ville ha samtal ifrån, så jag tänkte att jag väntar tills det är skarpt läge, enligt Elgiganten hör dom av sig 1-2 dagar efter köp av pump, men även jag är en sån som vill veta innan man betalt a:gl

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!