Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: fujitsu 18  (läst 2216 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Svensson

  • Gäst
Mikael Svensson
fujitsu 18
« skrivet: 21 juli 2015, 22:32:17 »
Har en fråga fujitsu 18LF gällande. alt 24LF har det varit problem med mod??? Polarpumpen bra ställe vid köp vid evt fel rekl etc etc ? Med vänlig hälsning Micke

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34820
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: fujitsu 18
« Svar #1 skrivet: 22 juli 2015, 08:25:52 »
Kan inget specifkt om Fujitsus olika modeller, men upplever inte att de har några speciella problem.
Har erfarenhet av en FUJITSU 12LTCN som fungerar mycket bra, men tar rätt bra tid på sig under avfrostningssekvenserna, och under tiden kan den ju inte värma. Avfrostar dock perfekt.
Kan vara helt annan logik på den modell du funderar på, det har jag ingen aning om.

Polarpumpen säljer billigt med lokala installatörer som installerar - det innebär att du har två olika företag som är inblandade i försäljning/installation vilket ibland kan leda till problem - Jag anser inte att Polarpumpen har fått särskilt mycket kritik trots detta.
Allra bäst är det nog att välja en lokal installatör som både säljer pumpen och installerar den, men det brukar kosta någon tusenlapp mer, en avvägningsfråga alltså.
Här kan man väl säga att konkurrensen fungerar, det finns billigare alternativ, och sedan är det upp till kunden att avgöra om man vill ha hängslen och livrem, eller om man litar på att lågpriskonkurrensen fungerar även om/när det krånglar.
Min bild är i alla fall att Polarpumpen är seriösa, men att det alltid finns ett visst mått av potentiella problem med näthandel av kapitalvaror om/när det krånglar.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!