Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ny fläktmotor innedel pÃ¥ garanti  (läst 5950 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad doggydoggen

  • Signal Tekniker som inte är
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 961
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar Glass!
SV: Ny fläktmotor innedel på garanti
« Svar #15 skrivet: 14 januari 2011, 22:22:54 »
Uppdatering !

Kommer INTE få ut fläktmotorn från firman i Västerås jag köpte pumpen av...

Därför går dagens Ros till Ransta elbyrå "mellan sala och västerås" som utan tvekan beställde hem en ny åt mig !!

Får dock inte behålla den gamla, som jag förövrigt tänkte köra upp nånstans där solen aldrig skiner på nån av dom som jobbar i Västerås !!! :)

Så.. vad har vi nu lärt oss... Ring runt å kolla innan man bestämmer sig på första firma man pratar med !
Varför skulle du inte få behålla den gamla motorn?
Den tillhör ju panasonic eftersom dom står för garantin inte företaget som beställt motorn till dig..
nu tjänar dom ju pengar på att panasonic ger DIG garantin,Nej behåll du motorn.

Dogge
Bor i hus Team dogge i Umeå, dvs har ritat och byggt huset själv, är på c:a 130 m2 med övervåning på halva huset.
Timmrade ett garage/verkstad av en gammal västerbottensgård 2002 på c:a 70m2.
I huset sitter det 1 st toshiba 25 premium och 1 Ras10
som spets har jag en upphottat pelletskamin
St.Croix Aftonbay som styrs av bland annat utomhus temp och innetemp med automatisk start.
I garaget sitter det en Electrolux ESD09HRA samt ett luftvärmesystem ACJ med en ombyggd Minimaster värmeväxlare
Blev även en ombyggd minimaster värmeväxlare i huset.
Årsförbrukningen är runt 17-18T kw många kw blir det i garaget med maskiner och annat, bara belysningen som består av 30st 30w=900w lysrör som man ideligen glömmer att slå av!!!

Utloggad ghandi

  • Kan för mkt men inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installerar Värmepumpar
SV: Ny fläktmotor innedel på garanti
« Svar #16 skrivet: 14 januari 2011, 23:55:22 »
ang. att behålla fläktmotor så kan jag förstå att du inte får behålla den under garantibyte, alltså ett byte som inte kostar dig något, kylmontören måste då skicka tillbaka papper ifyllda med serie.nr etc etc på fläktmotorn för att få betalt för bytet.... i ditt fall då du ska betala arbetet å spelar det ju nada roll.

Utloggad Blaser

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Ystad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ny fläktmotor innedel på garanti
« Svar #17 skrivet: 15 januari 2011, 00:21:13 »
Grattis. Det är ju så det ska funka. Jag hoppas att du tar kontakt med din gamla installatör samt att du meddelar dem att du kommer att ta kontakt med din lokala tidning om dagens ris o ros. Kanske skulle det vara kul, att ge lokaltidningen ett litet uppslag om att kolla upp de lokala installatörerena oxå.

Kör hårt du har inget att förlora men du kan hjälpa andra att vinna.
1 1/2 plans lerhus i södra Skåne byggt 1700 ngt, tvåglas fönster ca 150 m2 bo yta +15 m2 bi yta som värms till 10. Uppvärmning Altherma ERHQ007AD/EKHBH008 och EKHWS 300 A3Z2 VV. Innegivare Frico TFD 12. Panasonic XE9-EKE numera för kylning och när jag känner mig lite halvfrusen efter att ha varit ute och jagat en hel dag.

Utloggad Lyckan

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 265
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ny fläktmotor innedel på garanti
« Svar #18 skrivet: 15 januari 2011, 08:04:49 »
Jag fick behålla min gamla fläktmotor när jag bytte, behövdes inget serienummer på denna, dock på inne och utedelen.
Men det var ju från TS förstås.

Dock kanske man inte ska vara så hård i detta fall, dom ställde ju upp riktigt bra fast dom inte hade någon skyldighet att göra så.

/ Lyckan

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!