Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: NÃ¥gon som vet vad detta är för firma??  (läst 5606 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
www.nseab.se    a:gl

//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad kjell62

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna Falun
  • Antal inlägg: 1214
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #1 skrivet: 07 mars 2008, 23:40:17 »
www.nseab.se    a:gl

//Krister

 kan det vara DR Cunlans firma ?
 mvh kjell *vinkar*
Mitsubishi FH35 + Panasonic E 12-DKE + TE 9
 Hus ca 150 m2 + källare 150 m2 
 
 NIBE 2025-6
 Garage 50 m2 en NE-12 LKE
 Sommarstugan E 9 ckp

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #2 skrivet: 08 mars 2008, 07:51:44 »
hej
tur att det inte är jag som postat länken.....

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29375
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #3 skrivet: 08 mars 2008, 08:11:15 »
hej
tur att det inte är jag som postat länken.....

'

Du kan väl alltid lägga in din hemsida på din profil om du vill, tror jag?
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #4 skrivet: 08 mars 2008, 09:13:22 »
hej
vet inte hur rickard ser på det...
ärligast är nog att köpa sig en plats är på forumet

det blir så småningom,då jag fått ordning på energibiten
den delen kommer att uppdateras sen,då jag fått ett komplett packet med allt som jag ska jobba med ,,,det kommer mera

just nu läggs energin på att ragga jobb innom skogen,så vi ska överleva sommaren å nästa vinter,till sommaren ska en mer komplett energi bit va färdig.
det är det jag tänkt pyssla med vintertid...då det finns gott om tid till just den biten

mvh jocke


Utloggad nsiak

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 548
  • Karma +2/-1
    • Logg och sol
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #5 skrivet: 08 mars 2008, 21:00:26 »
FÃ¥r hoppas Doktorns blivande solfÃ¥ngarkunder inte ser denna trÃ¥d dÃ¥:   ::)

http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=17673.0

hej
det är dom nya rören
anläggningen är bidrags berättigad men enbart om du köper från firma ....anläggningen finns i västerbotten

vill nån nått så messa...
eller ta det på epost
joakim_forsman@yahoo.se

å ja det blir en stoor värme pump+ ved panna i stället,så får nån annan leka med solvärmen
är liksom lite less att ha grejer för 40 000 som på årsbasis spar lika mycket pengar som en vedkamin för 4000 kr gör på 2-3 månader
nää nu blir det 150m borra å 6-7kw bergvärme

« Senast ändrad: 08 mars 2008, 23:53:16 av citactiva »
ca 85 kvm uppvärmt. Panasonic CS-PE12CKE i huset samt en Pamexa i tvättstugan. Varmvatten med 60 sfinxrör och eltillskott vid behov. Belagt nåra mil norr om GBG

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #6 skrivet: 08 mars 2008, 22:47:48 »
FÃ¥r hoppas Doktorns bilvande solfÃ¥ngarkunder inte ser denna trÃ¥d dÃ¥:   ::)

http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=17673.0

hej
det är dom nya rören
anläggningen är bidrags berättigad men enbart om du köper från firma ....anläggningen finns i västerbotten

vill nån nått så messa...
eller ta det på epost
joakim_forsman@yahoo.se

å ja det blir en stoor värme pump+ ved panna i stället,så får nån annan leka med solvärmen
är liksom lite less att ha grejer för 40 000 som på årsbasis spar lika mycket pengar som en vedkamin för 4000 kr gör på 2-3 månader
nää nu blir det 150m borra å 6-7kw bergvärme


 *roflmao*  MÃ¥ste nog kontakta Dr:n för en offert pÃ¥ en komplett solfÃ¥ngaranläggning...... ;D

//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #7 skrivet: 09 mars 2008, 08:08:33 »
Hej
joo gör det du,,,men i kingens fall tror jag det vore vetigare med en 6-9kw luftvatten maskin =störst besparing

men ska med glädje berätta ungefär vad du kommer att spara med solvärme ,å hur det funkar
är säljaren ärlig Ã¥ berättar hur det funkar sÃ¥ är solvärme inte dumt,har man tex ett vedeldat system sÃ¥ är arbetsbesparingen en stor post ..det är grymt bekvämt Ã¥ funkar 85-90%  av tiden

det skulle faktiskt va skoj å veta hur många säljare som skulle pracka på ett bergvärme system
en solfångare å va ärlig om den otroliga besparing dom skulle göra

nää är man ärlig så tror jag att det går bra ,men man bör hålla sig till sanningen å verkligen berätta hur det funkar,det finns ju faktiskt instrålnings värden å värden som testats fram för fångarna å dom stämmer faktiskt
det går liksom inte att anläggningens inladdade effekt är mer än det solen lyser med
dvs ca 1000kwh per m2 och år


Jocke







Utloggad Kall Kyl

  • Amatör med solfÃ¥ngare men knappast en
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1389
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
  • kW != kWh
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #8 skrivet: 09 mars 2008, 09:50:19 »
...ärligast är nog att köpa sig en plats är på forumet
Man kan annonsera på olika sätt:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=17673.0
Pelletskonverterad oljepanna. 2*30 rör från sfinx, vinkel: 70°, riktning: 215°. UVR61-3 solstyrning med flödesgivare och energimätning. 750l tank. Funderar på att skaffa en l/l eller l/v.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #9 skrivet: 10 mars 2008, 06:51:48 »
hej
titta när det va postat...
jag satte ut min anläggning långt före jag startat firman ,,,,som privat person


Utloggad Kall Kyl

  • Amatör med solfÃ¥ngare men knappast en
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1389
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
  • kW != kWh
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #10 skrivet: 10 mars 2008, 11:17:05 »
Ok, kalla det marknadsundersökning då?
 ;)
« Senast ändrad: 10 mars 2008, 11:22:48 av Kall Kyl »
Pelletskonverterad oljepanna. 2*30 rör från sfinx, vinkel: 70°, riktning: 215°. UVR61-3 solstyrning med flödesgivare och energimätning. 750l tank. Funderar på att skaffa en l/l eller l/v.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #11 skrivet: 10 mars 2008, 21:16:41 »
hej
haha mÃ¥ sÃ¥ va att jag inte hyllar dom till gudarna,men dÃ¥ annonsen skrevs Ã¥ även i dag stÃ¥r  min uppfattning fast ....tror att det kallas realist

solfångarna är inget annat än ett hyfsat komplement för att göra varmvatten,dom funkar hyfsat ca 7-8 mån per per år å spar i normal fall in ungefär 3-4000 kwh per år

jag ska med glädje sälja in grejerna till en vedeldare/fliseldare som lessnat på att elda sommartid ,,,dom kommer att va skit nöjda för dom slipper en massa jobb

samt att det går att sälja in fångare till folk som kör direktel på varmvattnet
dom tjänar ochså på det i det långa loppet

men att sälja in solfÃ¥ngar anläggningar med ekonomin som största säljargument gillar jag inte riktigt,dels för att dom är förhÃ¥llandevis dyra,trots bidrag ,sen är besparings potensialen starkt begränsad 

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #12 skrivet: 12 mars 2008, 08:01:54 »
sent ska även syndarna vakna ;)

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34893
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #13 skrivet: 12 mars 2008, 08:15:18 »
Dr Chunlan.

Säg bara till om du vill att jag plockar bort denna typ av "påhopp" på dig och ditt företag, jag skulle förmodligen inte ha accepterat det om det gällt ett företag vilket som helst, men du och ditt företag vet jag inte riktigt hur jag skall hantera. ;)
Men som sagt, du vet var gränserna går i forumet, denna typ av inlägg som beskyller dig för att sälja nåt du själv inte tror på är inte riktigt rumsrena enligt regelverket.

/Rickard
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Någon som vet vad detta är för firma??
« Svar #14 skrivet: 12 mars 2008, 14:32:29 »
hej
jag klarar mig

sen att jag  inte tror blint pÃ¥ att solvärme än nÃ¥n typ av frälsning för värden ,,,,fÃ¥r folk leva med,jag har min Ã¥sikt om hur det funkar ....det hymmlar jag inte med

bättre att upplysa kunden om vad man köper å vilka andra alternativ det finns sen får kunden skälv ta ställning till vad dom väljer...det är inte mitt jobb att välja

har jag gett mina kunder en riktig information så ska dom kunna fatta det beslutet på egenhand å dom ska bli nöjda ,,,,det är det som är viktigt inte bara att sälja ut grejer å sen ge f-n i kunden...
jag kommer alldrig att sälja på en kund en solanläggning ,utan att informera om att dom måste ha nått i reserv för det finns dagar å perioder på året det inte funkar,det är INTE ett helt komplett system utan ett bra komplement till tex vedeldning

samt att besparingen knappast är så stoor som många vill göra gällande
det finns ju tester å papper på alla bidrags berättigade fångare så det är inte så svårt att
se vad man bör ladda in på ett år

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!